Har också en 430x
 
Se bild från inställningarna i våran 430x
 
  • Skärmdump av gräsklipparens inställningar för yttäckning med GPS-stött navigering.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Snyggt....:rofl:
Man läser och hör olika funktioner men jag lyckas nästan aldrig hitta bra och vettiga förklaringar på funktionerna och deras användnings områden och fördelar.
Något jag har saknat när jag nu var på jakt efter klippare var en noggrann genomgång av Husqvarnas App.
helst från någon som har kört sin klippare ett tag.
Tycker det är dåligt med filmer på youtube på hur appen fungerar.
Har ni någon bra förslags video så dela gärna med er.

Jag får väl försöka göra lite uppdateringar här på hur det fungerar och hur installationen går. :D
 
Jag har inte för mig vi gjorde så mycket inställningar i appen när vi installerade, det har fungerat bra med de inställningar som legat, plus att GPS är på.
Däremot har vi fått efterjustera begränsningskabeln några gånger för att få ett bättre resultat
 
H
Appen är så enkel så den kan du inte missa på.
Ställer klipp höjd ibland och skickar hem eller pausar den i appen nu.
Ser även på kartan vart han är
 
Jag har också en 430X, använder också GPS funktionen. Den är inte som jag förstått att en robotdammsugare i funktion MEN den är riktigt bra. Jag började min robotresa med en HQ310 men bytte den mot en 430X för jag ville ha den större maskinen med dess funktioner. Jag har inte ångrat det ett ögonblick, 430:n är så mycket bättre med sin GPS funktion.

Den bestämmer själv vart den ska börja klippa på guideslingan, den målar upp en karta över tomten och klipper mer dedikerat områden den inte varit i på ett tag. På min tomt fungerar det utmärkt, riktigt imponerad över den funktionen. Det tog nog nästan 2 veckor innan den började fungera bra så man får ha lite tålamod.

430:n avverkar min tomt otroligt mycket snabbare än vad 310:an gjorde, hade inte förväntat mig den skillnaden faktiskt.

Håller med om att det finns väldigt lite info om appen osv, letade själv som en galning innan jag köpte både 310:an och 430:n men här finns väldigt många med både erfarenhet och kompetens så fråga så kommer du få svar
 
  • Gilla
mikey_ax
  • Laddar…
Jag har kört min 330x med GPS-navigering sedan 2013. Funkar hur bra som helst trots komplex tomt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.