Hej!

Jag har ett badrum, beläget i källaren på huset där golvbrunnen i duschen saknar vattenlås. Av vad jag har förstått från tidigare ägare (som anlitade expertis i området) så är duschen från 70-talet någon gång och därför är det svårt att hitta ett vattenlås som passar.

Problemet är att utan vattenlås luktar det avlopp i mer eller mindre hela källaren efter ett tag.

Finns det någon relativt simpel lösning på problemet som inte innebär att vi behöver byta brunn och därmed också hela badrumsgolvet?

Kan man byta brunn utan att lägga om badrumsgolvet?

Alla tips är välkomna!

Tack,

Mvh,
Carl
 
M Maxidex skrev:
Kolla dina mått på brunnen och se om du kan få en Green Drain att passa: [länk]
Har du någon erfarenhet av produkten? Produkten har fått mycket goda betyg på Amazon men verkar som att vattenflödet medans man duschar fungerar sådär, med att det tar lång tid för vattnet att sjunka igenom brunnen. Låter dock helt klart intressant och ska undersöka saken närmare.
Tack för ditt svar!
 
Jag har ingen egen erfarenhet, men kan tänkta mig att resultaten varierar kraftigt beroende på förutsättningarna. Alltså hur den är monterad, om mynningen är den smalare eller den bredare, vattenflöde från själva duschmunstycket.

Sen finns det ju insatser som inte jobbar med samma membranteknik - alltså en mer mekanisk lösning - och där kan ju flödet säkert vara bättre, på bekostnad av att det kräver mer precision i passform.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.