AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Min mamma brukade göra egen blodpudding. Men de man köper från saluhall eller bra charkdisk är lika bra
Jojo, men det handlar ju minst lika mycket om känslan och själva tillfredsställelsen i matlagningen...

Köpa mat från saluhall eller chark kan nog de flesta
 
  • Gilla
cope och 1 till
  • Laddar…
A
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Jojo, men det handlar ju minst lika mycket om känslan och själva tillfredsställelsen i matlagningen...

Köpa mat från saluhall eller chark kan nog de flesta
länge sedan man fick hemmagjord blodpudding... tog reda på blodet vid slakten.. likaså blodpalt(y)
blod och rågmjöl. fina grejer med hemma fläsk.. det där köpta är ju för fint..
Ska vara gott om flöt.. amerikanskt fläsk är närmaste idag.. industri gris är för stressad..
 
@AndersMalmgren
Ska väl tillägga att jag inte kan sticka under stolen med att jag blir rätt hungrig när jag ser vilka rätter du lägger upp :D
 
  • Haha
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
A
En pannkaka som steks i stekpanna med en svart stekspade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett stort fat med hemlagade pannkakor redo för familjelunch.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


lunchen gjord till familjen imorgon..
ett rejält lass med pannkakor (y)
 
  • Gilla
  • Älska
Jeppenedved och 4 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Vi äter oftast vegetarisk/veganmat. Äter kött också, men det har vi inte så ofta hemma. Äter kött oftast när vi går på restaurang.
Nåväl, dagens middag blev en kikärtspanna med citron, vitlök och lime. Till det en morotsallad med vinegrättdressing och en rödkålssallad med honung och balsamvinäger. Och en bit äkta baguette från franske bagaren här i stan. Och till det ett par glas vitt vin. Kikärtspanna med morotsallad och rödkål på en vit tallrik, baguette och glas med vitt vin på bordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Hemmakatten
La in min bild av vår vardagsmiddag som kontrast till alla fantastiska middagsbilder.

Ofta blir det dessutom annars en sallad med feta, avokado eller ägg. Eller med kyckling om det finns rester.

Vi har ju väldigt varmt på dagarna just nu (27-32) så lättare mat är det man längtar efter och orkar äta.

Men har både grill och rök som vi använder ganska ofta (Men inte nu under högsommaren.) Portugiser är däremot ett köttätande folk. Alla, precis alla har en grill, kan man inte grilla hemma så ställer man grillen på gatan.

I kväll blir det laxkotletter med buljongkokt couscous och kall youghurtsås med oliver, kapris, citron (hemodlade) och timjan.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
Inget speciellt, baconlindad kycklingfilé.
Och sen bara halv/hel-fabrikat som olika tillbehör.
Men alla i familjen gillar det.
Baconlindad kycklingfilé med klyftpotatis, tomater och sås på en tallrik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fremax och 4 till
  • Laddar…
richardtenggren
Hemmakatten Hemmakatten skrev:
La in min bild av vår vardagsmiddag som kontrast till alla fantastiska middagsbilder.

Ofta blir det dessutom annars en sallad med feta, avokado eller ägg. Eller med kyckling om det finns rester.

Vi har ju väldigt varmt på dagarna just nu (27-32) så lättare mat är det man längtar efter och orkar äta.

Men har både grill och rök som vi använder ganska ofta (Men inte nu under högsommaren.) Portugiser är däremot ett köttätande folk. Alla, precis alla har en grill, kan man inte grilla hemma så ställer man grillen på gatan.

I kväll blir det laxkotletter med buljongkokt couscous och kall youghurtsås med oliver, kapris, citron (hemodlade) och timjan.
Tycker det ser proffsigt ut! :)
(Kanske inget som jag äter, då jag är dålig på att testa mat utanför min komfortzon, önskar dock att jag åt allt! :) )
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
richardtenggren
Mikael_L Mikael_L skrev:
Inget speciellt, baconlindad kycklingfilé.
Och sen bara halv/hel-fabrikat som olika tillbehör.
Men alla i familjen gillar det.
[bild]
Två ”potatissorter” också ;)
 
Hemmakatten
Ser gott ut.:) Svaret var till Mikael.
 
Åsa Lund
Åkte och plockade tillbehör till maten ikväll. Mumsigt att grilla i bit med lite grillolja på bara
Flera majskolvar i en kasse, redo att grillas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
A
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Åkte och plockade tillbehör till maten ikväll. Mumsigt att grilla i bit med lite grillolja på bara
[bild]
olja och lite salt(y):cool:
fin fina grejer..
själv äter jag surströmming (y)(y)
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Såhär års måste man betrakta varje uteservering som den sista

Njutning vid uteservering med en bricka med brieost, rödbetor och valnötter på bröd, sida om sida med ett glas vin och limonad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Såhär års måste man betrakta varje uteservering som den sista

[bild]
Chevre, rödbetor, valnötter, ringlad honung - toast? :p
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Vi hade bröd till också!
Tre grillade korvar på en vit tallrik med blomdetaljer på ett köksbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

"tack, det var jättegott sa äldsta..."
Förmodligen vill han låna pengar eller har nånting... ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Hemmakatten och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.