Hej,
Har nyss köpt en byggställning och skulle behöva veta vad det är för fabrikat då jag behöver lite fler delar. Nån som känner igen?


/Erik
 
  • Del av en metallbyggställning på gräs framför hus och träd, inklusive justerbara fötter och horisontella stöd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av byggställning med metallrör och kopplingar på gräsmatta, oidentifierbart fabrikat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Byggställning i metall vid en byggnad, detaljbild på kopplingar och stödpelare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Del av byggställning med metallstänger och förbindningsdetaljer mot en klarblå himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
3ple 3ple skrev:
Hej,
Har nyss köpt en byggställning och skulle behöva veta vad det är för fabrikat då jag behöver lite fler delar. Nån som känner igen?


/Erik
Lustigt, har precis samma fråga.
Har ärvt svärfars byggställning och är i behov av komplettera den. Tror den är från 70 eller 80 talet. Verkar vara byggd för plank. Kör själv 2 sektioner och 4.2m plank.
Tilläggas kan att "fötterna" har en kil som kan justeras och är avtagbar.
 
  • Äldre byggställningsdel med justerbara fötter och kil, sannolikt från 70- eller 80-talet, på grusunderlag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hallonbåten
+8 ?
 
Hallonbåten Hallonbåten skrev:
+8 ?
Plankorna som jag jobbar ifrån, i dagsläget, ligger på 4 meter, men vill gärna komma upp till 6 meter.
Man kan ju komplettera med vanlig galvrör och knut/koppling om man inte hittar något alternativ
 
  • Ställning av galvrör och träplankor framför en byggnad, höjd cirka 4 meter, med nät som skydd.
Det ser ut att vara en cuplock ställning, ingen aning om det finns olika fabrikat eller vart man kan köpa delar...
Annars så tror jag att t.ex burton kopplingar och rör går att komplettera med.
 
  • Gilla
Larson43
  • Laddar…
Ser onekligen ut som cuplock. Formställning och därför kilar i fötterna för att kunna sänka formen efter gjutning...
 
  • Gilla
Larson43
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.