Hej. Planerar att låta en byggfirma bygga ett Attefallshus 30 kvm som gäststuga med anslutet vatten och avlopp till befintligt hus. Det kommer att placeras 2 m från grannens tomtgräns men har fått skriftligt godkännande av grannen.
Någon som vet hur många av punkterna i bifogad kontrollplan som måste kryssas i ?
Kontrollplan för byggnation med ifyllda sektioner för bland annat placering, konstruktion och energihushållning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror du inte att alla måste fyllas i?

Vi byggde (…ställde dit…) attefallshus för 3 år sedan, och företaget som sålde oss huset, tog sig av allt sådant. Kan leta upp kontrollplanen och se om alla fält var ifyllda.
 
L Lillekitte skrev:
Tror du inte att alla måste fyllas i?

Vi byggde (…ställde dit…) attefallshus för 3 år sedan, och företaget som sålde oss huset, tog sig av allt sådant. Kan leta upp kontrollplanen och se om alla fält var ifyllda.

Nej. Det står mitt på sidan att ” Kryssa enbart för de punkter som är aktuella för projektet”. Eftersom mitt projekt inte gäller ett åretruntboende så behövs inte punkterna Energihushållning och Estetiska / antikvariska värden fyllas i och inte heller säkerhet eftersom jag inte har typ balkongdörr på hög höjd.
 
Krown Krown skrev:
Nej. Det står mitt på sidan att ” Kryssa enbart för de punkter som är aktuella för projektet”. Eftersom mitt projekt inte gäller ett åretruntboende så behövs inte punkterna Energihushållning och Estetiska / antikvariska värden fyllas i och inte heller säkerhet eftersom jag inte har typ balkongdörr på hög höjd.
Ok - då är det inte relevant vad jag fick fylla i, eftersom mitt attefallshus är komplementbostadshus, dvs godkänt flr åretrunt-boende. Hoppas någon annan kan hjälpa!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.