Bo.Siltberg såklart!

Jag och sambon har börjat renovera tillsammans och medan hon älskar att skruva i saker klagar hon på att vi hela tiden behöver byta bits och att det tar för lång tid. Skulle vilja överraska henne och ge henne en alldeles egen skruvdragare så att vi kan spendera mer tid att skruva skruvar än att byta bits.
 
Bo.Siltberg

Då min gamla skruvdragare gav upp efter sommaren trall bygge så skulle denna sitta fint.
 
Bo.Siltberg

Jag har en gammal Hitatchi som batterierna börjar ge upp på. Skulle sitta fint med en ny fin Makita. Då kan jag ha den gamla som "förborrningsmaskin"
 
Bo.Siltberg

Makita; är gräset grönare på andra sidan?
 
Bo.Siltberg
Vi har nyligen flyttat in i vårt första hus, och renoverar dygnet runt känns det som..samma ägare i 50 år, dvs vääääldigt eftersatt. Och som alla vet är virket inte precis billigt längre, så en ddf484 hade ju inte suttit fel just nu. Kommer behöva borra vääääldigt mycket :crysmile:
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
Bo.Siltberg i Molkom!!

Jag sadlar om efter 30 år i yrkeslivet där två tredjedelar varit i IT-branschen. På tisdag startar jag första dagen på finsnickeriutbildning och skulle verkligen glädjas åt att få skruva med Makitan.
 
Bo Siltberg leder.

Dags att uppgradera den gamla trotjänaren som var en grön Bosch 12 v. Man märker att den behöver uppdateras när man laddat och den bara håller till 3 skruv!
 
Svar: Bo.Siltberg

Jag frågade min 12 år gamla gröna Bosch om hon va sugen på att byta panel på garaget. Svaret va att ge upp vid ett spaljebygge…Ingen skulle bli så glad som jag, min gröna Bosch och mitt garage om vi vann!
 
Bo.Siltberg
Frugan har knyckt min Makita så jag får hålla till godo med den gamla utslitna DeWalten. Hon tycker den är mycket bättre, så nu behöver jag en ny. Så vi kan ha var sin.
 
  • Person som använder en sliten DeWalt borrmaskin vid bygge av träkonstruktion utomhus.
Svaret: Bo.Siltberg

En kraftigare borrmaskin vore toppen att ha. 12V Blå Bosch räcker inte alltid till och min trådade Skil tar tid att dra fram sladd för...
 
Svaret blir: Bo.Siltberg

Vi står precis i startgroparna för att bygga om och regla upp väggar så att barnen får egna rum och att få en så här bra start på projektet vore fantastiskt!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.

235bästa svar just nu.
Bo.Siltberg Följ
Hobbyelektriker Värmland, Molkom
Nivå 25 · 52 066 poäng

Skulle vilja ha denna skruvdragare.
Efter inbrott 2019 då de stal allt som inte v fastskruvat så har jag inte haft råd att köpa ny.
 
Bo.Siltberg leder!

Köpt renoveringsobjekt, och kan säga att den skruvdragare vi köpte redan har gett upp efter takbyte, och vi har ca 90 kvm tak kvar att byta. Sen är det ett helt kök som ska upp… Vore fantastiskt kul att få överraska sambon med en helt ny BRA skruvdragare
 
Svar: Bo.Siltberg

Vore kanon då den verkar ha styrkan så jag kan göra hål i fasaden för ventilation nu i höst.
 
Bo.Siltberg

Min nuvarande skruvdragare ryker och luktar bränt varje gång jag använder den numera och lär inte ha lika många projekt framför sig som bakom. Med denna skulle jag istället kunna lägga de slantarna på alla andra Makitamaskiner jag drömmer om!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.