Målade mitt badrum igår. Golv och dusch och det vart jättebra. Gjorde rent mattan med målartvätt och t-röd sen rollade jag färgen. En miss jag gjorde var att jag rollade med liten skumgummi roller och då syntes alla ränder så sista lagret använde jag en roller som var fin.
Färgen var otroligt lätt att använda och var övermålningsbar efter 3 timmar så nöjdare kan jag inte vara. Vill verkligen rekommendera att fräscha upp mattor på ett enkelt sätt.
Använde Beckers Våtrumstäck utan våtrumsgrund. Renoverat badrum med nymålat beige golv och väggar, vit duschhylla och silverfärgade rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat badrumsgolv utan ränder och badrumsinredning i en fräsch och ren miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverat badrum med nymålat grått golv och väggar samt en duschhörna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nymålat grått badrumsgolv med vita panelväggar och blommigt tapetmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yvonne Sternesjö och 5 till
  • Laddar…
Hur vet man att man vågar duscha på en äldre våtrumsmatta? frågar då jag står i ett vägval att göra en billigare uppfräschning i ett badrum med våtrumsmatta av äldre modell, idag finns ett badkar men funderar på att sätta in duschväggar istället.
 
BirgitS
L Limaad skrev:
Hur vet man att man vågar duscha på en äldre våtrumsmatta? frågar då jag står i ett vägval att göra en billigare uppfräschning i ett badrum med våtrumsmatta av äldre modell, idag finns ett badkar men funderar på att sätta in duschväggar istället.
Man kan inte veta det.
Man kan ibland se att det finns sprickor i mattan t.ex. vid brunnen men avsaknaden av sprickor betyder ju inte att allt är helt tätt.
 
Har badrummet använts tidigare? Har det de och det inte är någon vattenskada så är det ju ingen fara.
 
BirgitS
Maria-67 Maria-67 skrev:
Har badrummet använts tidigare? Har det de och det inte är någon vattenskada så är det ju ingen fara.
Men ett badkar innebär ju betydligt mindre vatten på våtrumsmattan än att duscha direkt på golvet. Det innebär t.ex. att man går från ett läge där en spricka i mattan i närheten av golvbrunnen inte spelar någon större roll till att bli ett stort problem.
 
Magnus E K
Om det inte blir stopp i brunnen, då kan badkar vara värre än dusch.
 
  • Gilla
Maria-67
  • Laddar…
Maria-67 Maria-67 skrev:
Målade mitt badrum igår. Golv och dusch och det vart jättebra. Gjorde rent mattan med målartvätt och t-röd sen rollade jag färgen. En miss jag gjorde var att jag rollade med liten skumgummi roller och då syntes alla ränder så sista lagret använde jag en roller som var fin.
Färgen var otroligt lätt att använda och var övermålningsbar efter 3 timmar så nöjdare kan jag inte vara. Vill verkligen rekommendera att fräscha upp mattor på ett enkelt sätt.
Använde Beckers Våtrumstäck utan våtrumsgrund.[bild] [bild] [bild] [bild]
hej om du ser detta, hur ser din våtrumsmatta ut nu efter nga månader med endast Beckers våtrumstäck…är där nu och ska måla…
 
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
hej om du ser detta, hur ser din våtrumsmatta ut nu efter nga månader med endast Beckers våtrumstäck…är där nu och ska måla…
Det är lika fint fortfarande. Syns ingen skillnad alls från första dagen
 
Maria-67 Maria-67 skrev:
Det är lika fint fortfarande. Syns ingen skillnad alls från första dagen
duscha ni utan kabin? Och färgen håller?
 
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
duscha ni utan kabin? Och färgen håller?
Ja bara duschvägg och färgen håller.
Det har aldrig varit så enkelt att måla som det var med den färgen. Kan bara rekommendera den
 
Jag gjorde som du. 2 komponent golvfärg.

Efter 5 år ser det fortfarande ut som nytt.
 
Abbii Abbii skrev:
Jag gjorde som du. 2 komponent golvfärg.

Efter 5 år ser det fortfarande ut som nytt.
Ja det är rätt fantastisk vad man kan göra för en liten peng. Och sen blir det ju så bra
 
Maria-67 Maria-67 skrev:
Ja bara duschvägg och färgen håller.
Det har aldrig varit så enkelt att måla som det var med den färgen. Kan bara rekommendera den
känns den inte klibbig och skör, jag kanske väljer en 2 k färg istället…
 
Catharina Åberg Catharina Åberg skrev:
känns den inte klibbig och skör, jag kanske väljer en 2 k färg istället…
Absolut inte. Den är precis som en våtrumsmatta. Ingen kan tro att den är målad.
 
Maria-67 Maria-67 skrev:
Absolut inte. Den är precis som en våtrumsmatta. Ingen kan tro att den är målad.
Är det säkert att du bara hade Beckers våtrumstäck på golvet alltså…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.