Jag är på jakt efter en fönsterbänk / fönsterbräda i svensk marmor som ska matcha de befintliga fönsterbänkarna vi har i vårt 50-talshus. Antingen Kolmårdsmarmor eller Brännlyckanmarmor.

Har försökt hitta begagnade men hittar inga i rätt material. Är det någon som känner till något byggnadsvårdsföretag som säljer begagnade fönsterbänkar? Om inte, har ni några bra tips på stenhuggare som kan nytillverka?
 
harry73
bilder?
 
Fukt- och mögelskador på innertak nära fönster med synlig kondens och tapet med gröna cirklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Stenbänkskant med mögelskador och fläckar mot en tapet med gröna mönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Blev nog något fel där med bilderna, för de syns ej.

Edit: Nu blev de plötsligt synliga efter det att jag postat....
 
Jepp, funkade inte att klistra in dom direkt, men nu har jag laddat upp dom så nu syns det :)
 
Snygga fönsterbänkar. Förstår att ni vill ha likvärdigt har dock tyvärr inga tips på var man kan finna likvärdigt.
 
  • Gilla
Karlia och 1 till
  • Laddar…
Har två bra företag i norrköping. Granit och marmor samt Norrköpings stenindustri.
tror bägge firmorna kan tillverka enligt önskemål :)
 
  • Gilla
svanstrom
  • Laddar…
hscn hscn skrev:
Föreslår att du vänder dig direkt till Borghamns stenförädling. Har mycket bra erfarenhet av företaget även vid små beställningar.
[länk]
Jag gjorde som du skrev och det var ett riktigt bra tips! Dom gav det billigaste priset, levererade inom lovad tid och fönsterbänken var superfin! Kan verkligen rekommendera Borghamns stenförädling!

Nyinstallerad fönsterbänk av sten från Borghamns stenförädling, monterad under ett öppet fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
hampasnöret och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.