Bo.Siltberg

Vill bara ha den för att:
Mest grejer när man dör vinner!!
 
Bo.Siltberg

I sommar har vi sågat, förborrat och skruvat massivt trägolv med lånade verktyg. Min man har varit väldigt avundsjuk och önskat att vi hade egna verktyg. Och vi har mycket kvar att göra på huset så en skruvdragare med borr skulle vara guld värd. Vi skulle bli väldigt glada båda två om vi vann :)
 
F
Bo.Siltberg

Är 22 år och flyttade nyligen till mitt första hus! Ett renoveringsobjekt som är varit orört sedan 1978! Har inte inhandlat några verktyg än, inte ens skruvdragaren! Så detta vore perfekt start på arsenalen av verktyg inför höstens och vårens alla projekt!

Mvh Falken
 
Bo.Siiltberg leder den ligan.

Min svärfars gamla DeWalt har börjat ge upp och håller bara för några enstaka skruv så just nu delar vi på min skruvdragare. Detta hade varit en perfekt present och jag hade fått ha min ifred win-win :)

/Björn
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
Svar: Bo.Siltberg
Vinner gärna en skruvdragare åt min dotter som flyttar ut inom kort. Min egen duger gott men trots en oumbärlig produkt är det sällan något en ungdom vill prioritera att lägga pengarna på.
 
Svar: Bo.Siltberg

Min gamla Blac&Decker sjunger på sista versen. Batteriet dör snabbt och det går inte att få fast chucken ordentligt så nu behöver jag en ersättare. Har många projekt på gång i sommarstugan nästa år som så denna vore toppen :)
 
Svar: Bo.Siltberg

Motivering: Våren och sommarens projekt var att bygga en större altan (112kvm i 2 nivåer och en ny entré till huset). Vi hade bara en skruvdragare hemma men jag och min fru var överens om att det borde lösa sig ändå. Ungefär 6500 skruv senare är vi inte lika övertygade om att en skruvdragare räckte (eller kommer räcka framöver). Vi skulle helt enkelt behöva utöka maskinparken en aning :crysmile:.

Nybyggd tvånivåers altan på 112 kvm med trästaket kopplad till ett tvåvåningshus. Nybyggd tvånivåers träaltan på 112 kvm med sittgrupper och trappor nära ett gult hus. Nybyggd stor träaltan i två nivåer med räcke, intill gult hus med vit entrédörr.
 
Svar: Bo.Siltberg

Jag lyckades köpa en sommarstuga med renoveringsbehovet allt utom reglar och tak.
Så en ordentlig skruvdragare som orkar med några års renoveringar skulle vara en underbar vän i det kommande kaoset.
 
Svar: Bo.Siltberg

Min nuvarande skruvdragare, där vobblar chucken så våldsamt så att det mesta blir lite snett. En ny borrskruvdragare av kvalité, skulle underlätta mina kommande projekt här hemma.
 
Svar: Bo.Siltberg

Min pensionerade svärfar har en gammal NiMh-dragare som inte gör någon glad, och inte rår den på många skruvar heller. Om svärfar ska få god hjälp av svärsonen (undertecknad) så behöver han något bättre!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
Bo.Siltberg har flest bästa svar.

renoveringar pågår hela tiden och just nu är dags för utbyggnad av hela huset där 15,5m2 ska byggas till, vad hade då inte passat bättre än en skruvdragare.
 
Rätt svar: Bo.Slitberg

Motivering, i form av en limerick!

Det var en skruvdragarlös byggahusare från ’viken
Han skulle ej titulerat sig som en rik en

Men då en tävling uppstod
Han satt där och log

En vinst skulle ej gjort honom besviken
 
Svaret Bo.Siltberg

Efter att ha bränt upp 2st DDF482 hade det var intressant att se om den borstlösa klarar sig bättre när man borrar i metall!
 
Svar på frågan: Bo.Siltberg

Väntar på svar gällande bygglov för mitt första egna hus som jag tänkt bygga själv med hjälp av familjen.
Renoverar under tiden hos mina föräldrar och har Makitas batterisystem.
En skruvdragare hade varit ett välkommet bidrag i mina helgprojekt flera år framöver! :)
 
Svaret på frågan är Bo.Siltberg

Motivering:
I höst blir det totalrenovering av källaren, en bra skruvdragare står på inköpslistan men det är svårt att prioritera med 3 små barn och föräldraledig fru. Skulle underlätta så mycket.
Även till nästa års altanbygge.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.