Hej,

undrar om någon har en idé vad vi kan ha ett rum till ( se bild hall/sovrum) på L gaveln, vi har byggt tre andra sovrum på andra sidan huset ( långsidan och har kök och badrum.. då vi byggt ut men detta rum känns avlägset och mörkt funderar på ta bort hall väggar och göra ett stort rum men vad kan vi ha där ..? Ingången till huset är flyttat
 
  • Ritning av bostadens planlösning med vardagsrum, kök, tre sovrum, badrum, förråd, och en avskild hall/sovrum på gaveln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Gym? Kontor?
 
  • Gilla
Husetmittisverige
  • Laddar…
Mancave?
 
@
H Husetmittisverige skrev:
Hej,

undrar om någon har en idé vad vi kan ha ett rum till ( se bild hall/sovrum) på L gaveln, vi har byggt tre andra sovrum på andra sidan huset ( långsidan och har kök och badrum.. då vi byggt ut men detta rum känns avlägset och mörkt funderar på ta bort hall väggar och göra ett stort rum men vad kan vi ha där ..? Ingången till huset är flyttat
Bio-rum?
 
  • Gilla
Husetmittisverige
  • Laddar…
Hade det varit jag hade jag flyttat sovrum 1 (gästrum?) dit av 2 skäl. Man vill inte ha ngn sovandes bredvid ett bullrigt kök men framförallt, det skulle bli ett perfekt apparat/beredningsrum.

Tänk att kunna ha assistent, sous vide fritös glassmaskin airftyer mm mm framme lätt åtkomligt. Finns ju även möjlighet att ev nå vatten och avlopp mot toan.
 
  • Gilla
Husetmittisverige
  • Laddar…
Ett förråd eller en tvättstuga. Jag tycker alltid att det är ganska praktiskt.
 
Du får ge lite mer info för att få bra förslag - hur stort ser hela huset ut? Hur många är ni, finns det barn, hur gamla? Är det i stan eller på landet? etc.

En sak jag tänker på direkt är om ni har föräldrar/svärföräldrar som bor längre bort och bor hos er vid besök - då är det perfekt med ett gästrum som ligger lite avskilt och med egen ingång.

För egen del skulle jag gärna ha ett rum över för att bygga ett gym i.
 
Ja hur stor familj har ni?
Kanske göra det till extra vardagsrum/allrum.
Jag uppskattar att kunna ha skilda umgängesytor för barn/ungdomar som inte vill hänga med de vuxna i vardagsrummet. Med bäddsoffa skulle det kunna dubblera som gästrum
 
VR rum, riv inte väggen iallafall
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.