Hej.
Någon som har någon tanke vilket Wi-Fi uttag man ska skaffa.
Tanke är mest på/av vissa tider och med styrning av solens upp och nedgång.

helst via app på mobilen eller klockan.

funderar på Smart home Butiken.
https://www.smarthomebutiken.se/
 
Bäst är ju svårt att utse en produkt till...

Jag har Ikeas system och är nöjd med det.
 
R
Samma här, ikeas trådfri överallt hemma.
(y)
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har Ikeas system och är nöjd med det.
Fast de använder ju Zigbee och inte wifi, alltså måste man ha en hub för att kunna kommunicera med dem.

Jag rekommenderar Shelly, Sonoff eller Tuya, det senare säljs under många olika namn. Jag skulle gissa att butiken som TS länkar till också använder Tuya i botten. Shelly kan köpas från m.nu eller styrahem.nu
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
zarkov zarkov skrev:
Fast de använder ju Zigbee och inte wifi, alltså måste man ha en hub för att kunna kommunicera med dem.

Jag rekommenderar Shelly, Sonoff eller Tuya, det senare säljs under många olika namn. Jag skulle gissa att butiken som TS länkar till också använder Tuya i botten. Shelly kan köpas från m.nu eller styrahem.nu
Ahh, det har du rätt i... Jag fastnade lite grann i konspirationsteorier om varför man länkar till en butik jag aldrig hört talas om, sen stängdes väl hjärnan av .. :rofl:
 
Det var just det som var frågan gällande det jag länkade till. Har aldrig hört om dem förut.

sen hade det varit trevligt om de funkade med homekit
 
putte22 putte22 skrev:
Vet inte om det är inne eller ute du letar men finns båda och. Meross funkar fint. Här är för inne dom har även ute. Homekit certifierade. [länk]
mest för inomhus. Hade varit bra om den inte ”täcker” två uttagsbrunnar.
 
A A.G skrev:
mest för inomhus. Hade varit bra om den inte ”täcker” två uttagsbrunnar.
Då får du nog leta för inbyggnad bakom uttaget. Har dock inte hittat något tidigare lär jag letat som även ska vara homekit kompatibelt. Finns lite hack på tuben där dom skrotar ett ikea uttag och sätter in bakom uttaget. Ikea funkar med homekit iof behövs ikea gateway då.
 
putte22 putte22 skrev:
Då får du nog leta för inbyggnad bakom uttaget. Har dock inte hittat något tidigare lär jag letat som även ska vara homekit kompatibelt. Finns lite hack på tuben där dom skrotar ett ikea uttag och sätter in bakom uttaget. Ikea funkar med homekit iof behövs ikea gateway då.
IKEAS uttag täcker bara en "brunn".
 
Just nu lutar det åt den på apples hemsida.
 
M Max R70 skrev:
Bäst vet jag inte men kör flera av denna och det funkar hur bra som helst. [länk]
funkar de med homekit?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.