Jag är i behov av att borra typ hundra hål i storlek typ 50mm genom en regel som är 45mm tjock plus ytterpanel som är en dryg cm. Jag har en Bosch BIM som jag tänkte skulle duga, men när det tog mig flera minuter att komma igenom för första hålet tappade jag modet. Vad skulle ni rekommendera?
 
Kvistborr. Många hål…
 
D Daniel Barnaniel skrev:
Kvistborr. Många hål…
Bra! Det verkar man kunna få i stora dimensioner.
 
Rickard.
Milwaukee självmatande borr för hole hawg, self-feed på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En sån och en "hole hawg", det senare borde du kunna hyra.

Edit. För att förtydliga, det är alltså inte exakt den du måste köpa utan vilken som helst självmatande "self-feed" duger.
 
Redigerat:
Rickard. Rickard.ag skrev:
[bild]

En sån och en "hole hawg", det senare borde du kunna hyra.

Edit. För att förtydliga, det är alltså inte exakt den du måste köpa utan vilken som helst självmatande "self-feed" duger.
Jäklar, hole hawg ser sjuk ut. En ok borrmaskin med sladd kanske räcker?
Självmatande borr är nytt i mitt vokabulär. Tack för den!
 
Rickard.
Ole Utne Ole Utne skrev:
Jäklar, hole hawg ser sjuk ut. En ok borrmaskin med sladd kanske räcker?
Självmatande borr är nytt i mitt vokabulär. Tack för den!
Det kan det nog göra men tänk på att dom här borrarna ska snurra rätt långsamt så en stark skruvdragare kan vara bättre beroende på vad för maskin du har. Dom är också väldigt aggressiva så formen på en hole hawg eller en borrmaskin med extra handtag är att föredra, en 18V maskin är stark nog att göra en riktigt illa om den helt plötsligt övermannar en. Jag såg faktiskt en kollega slå av ett ben i handen för länge sedan med en självmatande spiralborr på en vanlig skruvdragare så undvik det ;)

(bara första bästa för att visa hur dom funkar)
 
Redigerat:
Rickard. Rickard.ag skrev:
Det kan det nog göra men tänk på att dom här borrarna ska snurra rätt långsamt så en stark skruvdragare kan vara bättre beroende på vad för maskin du har. Dom är också väldigt aggressiva så formen på en hole hawg eller en borrmaskin med extra handtag är att föredra, en 18V maskin är stark nog att göra en riktigt illa om den helt plötsligt övermannar en. Jag såg faktiskt en kollega slå av ett ben i handen för länge sedan med en självmatande spiralborr på en vanlig skruvdragare så undvik det ;)

[media](bara första bästa för att visa hur dom funkar)
Jäklar igen! Tack för varningen :surprised:
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.