Hej,

Har problem med min Yale doorman l3.
Se klipp. Vad är det som händer här egentligen. Ingenting fungerar som det ska verkar det som.
 
1 123abc skrev:
Gör en återställning av låset och programmera det på nytt steg för steg enligt manualen.
Postar en länk till senaste manualen där det nya låshuset R2 även finns med.
[länk] Doorman L3/M4432.2106 - Yale Doorman L3 DDL R2 Installation och driftsättning för skärm SVENSKA.pdf
Ska ge det ett nytt försök. Det som blev lite dumt nu andra gången jag installerade på nytt (pga medbringaren blev för kort första gången) är att handtaget på utsidan fjädrar inte när jag trycker ner handtaget på insidan. Det gjorde det tidigare.
 
Verkar som att jag fått ordning på låset och inställningarna. Det som spökade var att att fallet inte trycktes in ordentligt när dörren var stängd så jag provade med att montera in det medföljande plåten som höjer blecket och plötsligt fungerar det dock har jag problem med handtaget på utsidan. Någon vänlig själ som kan förklara hur handtaget på utsidan plockas bort på ett enkelt sätt? Försökt att dra i det men det går inte ut.
 
Du måste plocka ner ytterdelen för att komma åt att lossa handtaget på utsidan men det finns ingen orsak att lossa handtaget då du likväl kan lossa hela ytterdelen.
Vad tror du felar på utsidan och hur har du tänkt åtgärda det?
Handtaget på utsidan är normalt frikopplat.
 
1 123abc skrev:
Du måste plocka ner ytterdelen för att komma åt att lossa handtaget på utsidan men det finns ingen orsak att lossa handtaget då du likväl kan lossa hela ytterdelen.
Vad tror du felar på utsidan och hur har du tänkt åtgärda det?
Handtaget på utsidan är normalt frikopplat.
Bör väl vara att fyrkantspinnen inte har blivit rätt monterad eller nåt. Det var väldigt svårt att trycka in den i låshuset när jag monterade det. Det var precis att den kom in så det finns en risk att den inte blivit insatt korrekt/tillräckligt.
 
1 123abc skrev:
Du måste plocka ner ytterdelen för att komma åt att lossa handtaget på utsidan men det finns ingen orsak att lossa handtaget då du likväl kan lossa hela ytterdelen.
Vad tror du felar på utsidan och hur har du tänkt åtgärda det?
Handtaget på utsidan är normalt frikopplat.
Är du helt säker på att jag måste montera ner allting för att komma åt handtaget som sitter på utsidan? Vad menar du med frikopplat? Som nämnt innan första gången under installationen så fjädrade båda handtagen samtidigt.
 
Handtaget snäpper fast när du monterar det och du kan inte påverka infästningen (låsringen) från utsidan.
Om du vill kontrollera fyrkantspinnen så lossar du hela ytterdelen.
Det är viktigt att styra och trycka in tryckespinnarna i låshuset samt att kontrollera längden vid installation.
 
  • Gilla
mili1983
  • Laddar…
Får montera om img.
 
M mili1983 skrev:
Får montera om img.
Du kan även reklamera låset och hoppas att du får den uppdaterade L3 som infördes 2021-05-17 men båda versionerna ska fungera.
Vid en reklamation så kan du kanske efterfråga den uppdaterade.
 
Redigerat:
Jag har fått ordning på låset och allt funkar som det ska. Nu när jag vill koppla mitt lås till Yale Connect henom Yale Access appen så vill appen att jag installerar låset först innan Yale Connect men när jag ska koppla mig till låset efter att jag skannat koden så hittas inte mitt lås även om jag står precis vid dörren. Både bluetooth och wi-fi är igång på mobilen. Någon som vet vad det beror på?
 
  • Yale digitalt dörrlås på en trädörr och en mobilapp som visar att låset inte hittas under installation.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett digitalt dörrlås med synliga batterier och QR-kod, monterat på en vit dörr, för diskussion om appanslutningsproblem.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
1 123abc skrev:
Har du slagit på blåtand i Doorman?
Sidan 34 i manualen.
[länk] Doorman L3/M4432.2106 - Yale Doorman L3 DDL R2 Installation och driftsättning för skärm SVENSKA.pdf

Jag brukar inte rekommendera att man postar bilder och klipp med QR-koden.
Tack. Missat det helt. Video instruktionen är bristfällig.
 
Gjorde liknande misstag när jag installerade mitt L3, missade att tillåta appen använda bluetooth, tror jag stod en timme och trassla innan jag kom på detta med bluetooth
 
  • Gilla
mili1983
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.