Mycket bra häcksax men svärdet har blivit alldeles löst. Hittar inte hur man får fast det igen. Försökt få bort plasthöljet för att komma åt men lyckades inte. Någon som vet?
 
Har samma häcksax o skruvade isär den i somras för att fylla på fett.
Det sitter skruvar under klistermärkena som du också måste skruva bort, alltså pilla bort klistermärkena för att komma åt.
Tyvärr går klistermärkena inte att sätta tillbaka sen, men det spelar ju ingen roll för funktionen.

Person som pekar på skruvar under klistermärken på en elektrisk häcksax, med röda markeringar som referens.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruvarna sitter under klistermärkena i mina röda markeringar (om jag inte minns fel).

Edit:
Hittade denna också:
https://www.sparetoolparts.co.uk/ryobi/ryobi-oht1855r-spare-parts-list-type-5133002161.html

Exploded view diagram of a hedge trimmer showing all parts and screws for disassembly.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Anders Lundström och 1 till
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Har samma häcksax o skruvade isär den i somras för att fylla på fett.
Det sitter skruvar under klistermärkena som du också måste skruva bort, alltså pilla bort klistermärkena för att komma åt.
Tyvärr går klistermärkena inte att sätta tillbaka sen, men det spelar ju ingen roll för funktionen.

[bild]

Skruvarna sitter under klistermärkena i mina röda markeringar (om jag inte minns fel).

Edit:
Hittade denna också:
[länk]

[bild]
Tusen tack - jag är inte särskillt opraktisk, så jag bara undrade om jag fått nån stroke eller liknande - fattade inte nåt - frågade på Skene järn men där var det lika hjärndött - haha. Jag ska testa i morgon att pilla bort klistermärken för att hitta de rätta skruvarna. Åter igen tack för upplysningen,
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Återupplivar denna litet äldre tråd! Skaffade just en sån här OHT1855, får säga att jag är en smula imponerad. Skaffade som komplement till en nästan dubbelt så tung Stihl HS45 bensinmaskin. Denna gör ungefär samma jobb , kring 60 cm svärdslängd.

En grej jag är noga med på alla häcksaxar är att rengöra skären noga, jag skrapar bort inbränt gojs och använder Stihl Harzlöser. Missar man att rengöra under längre tid så blir det väldigt dålig skärförmåga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.