Vi ska skicka in ett yttrande till MÖD angående bygglov som svar på överklagan från motparten (priovatperson). MÖD vill ha in yttrande från oss.

Jag hittar inga yttrande från provatpersoner till MÖD på nätet, jag skulle vilja ha några exempel att utgå ifrån. Någon som ver var jag kan hitta detta?
 
G Gesh skrev:
Vi ska skicka in ett yttrande till MÖD angående bygglov som svar på överklagan från motparten (priovatperson). MÖD vill ha in yttrande från oss.

Jag hittar inga yttrande från provatpersoner till MÖD på nätet, jag skulle vilja ha några exempel att utgå ifrån. Någon som ver var jag kan hitta detta?
Menar du det som i domskäl brukar kallas för utvecklande av talan? Jag har svårt att tro att det skulle ha något vidare formkrav, och hade de haft det hade det framgått. Vad gäller innehåll så ska det vara argument för er sak, finns exempel i ovan rubrik om du läser olika MÖD-domar. Vad står det i deras efterfrågan?
 
Svårt att säga... Vi har skrivit en del överklaganden vid det här laget nu med Yrkanden, Grund för talan etc men jag tänkte att eftersom vi nu är de som inte överklagat utan skall yttra oss på en annan parts överklagande att man då inte har yttrande och utvecklan av talan utan några andra rubriker...?
 
Claes Sörmland
Skriv "Yttrande" som rubrik och lägg till ärendenummer och datum.

Sen bemöter ni de skäl som har anförts gällande bygglovet i punktform. 1, 2, 3... o s v. Det är ger en enkel struktur så att det går att följa för rätten.
 
  • Gilla
Hemmakatten och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.