hsd
Har aldrig sett så mycket kvistar i furu, däremot liknar det mitt grangolv
 
  • Gilla
Okarlsson
  • Laddar…
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 168 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga uterum?"
 
Jag fick 8/10 rätt, vilket är bättre än 170 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga uterum?"

Opakt var ett nytt ord och orangeri var tydligen inte svaret på frågan. :thinking:
:cool:(y)
 
9/10. Jag trodde att orangeri hörde ihop med just tropiska växter, men det var visst fel.
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 708 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga uterum?"
 
Är opakt en felstavning på Opalt? :thinking:
 
  • Gilla
Leif i Skåne och 1 till
  • Laddar…
Jag fick 7/10 rätt, vilket är bättre än 287 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga uterum?"
Är amatör och helt autodidakt vad gäller uterum... byggt en del altaner och lite annat i mitt liv... nedan ett liten altan vid vår husvagn...

Visa bilaga 541654

Visa bilaga 541640 Altan under konstruktion vid en husvagn med en grön regnvattentunna i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Altan byggd av en amatör vid en husvagn med stolar och ett parasoll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
E
Orangeri är väl bara ett finare namn på en vinterträdgård byggd i klassisk stil?
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Fury
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 456 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga uterum?"
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än en och annan som har gjort quizet "Kan du bygga uterum?"

Som vanligt så vet jag inte svaret på några frågor men de går att klura ut.
Det där om vinterträdgård eller orangeri mm var en ren chansning. Vad är det som gör det till en vinterträdgård?
 
Jag fick 10/10 rätt, vilket är bättre än 1 604 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga uterum?"
 
Jag fick 9/10 rätt, vilket är bättre än 1 311 andra personer som har gjort quizet "Kan du bygga uterum?"

Konstigt, aldrigt hört talas om opakt. Ska man slänga ut ett quiz så ska man vara påläst inom ämnet och kunna skilja på genomsynligt och genomskinligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.