Svar: Bo.Slitberg

Aldrig ägt en Makita, hade varit ett bra tillskott i.maskinparken:love:
 
Svar : Bo.Siltberg

Jag använder en grön bosch med glapp i chucken. Jag och sambon går i tankarna att bygga nytt kök och jag börjar fundera på om den gröna boschen kommer hålla under arbetet. Att vinna skruvdragare hade såklart sparat oss lite pengar som vi istället kunnat använda till något annat prioriterat
 
Svar: Bo.Siltberg

Batteriet i min gamla skruvdragare räcker i 5 minuter så det är i alla högsta grad dags för en ny. :)
 
H
Svar: Bo.Siltberg

Skulle vara fantastiskt att vinna en sån fin kvalitets borrskruvdragaren! Behövs en riktig maskin när jag skall lägga en ny altan på 100 kvm och för alla hyllor som skall sättas upp både inte och i förrådet. En maskin man kan lita på! Hoppas på turen att få vinna!!
 
Redigerat av moderator:
Svaret på frågan är Bo.Siltberg

Jag har haft en billig maskin som dock har fungerat okej men tyvärr inte längre.
Dessutom har inte den fungerat för dosfräsen, då de inte går in.

Jag har köpt ett riktigt renoveringsobjekt där jag ska bo med fru och fem barn. Om 20 dagar och 10 timmar, måste i vart fall badrum och toalett fungera
För då måste alla flytta in.

En sådan här, riktig maskin skulle verkligen vara till hjälp
 
  • Ofullständigt badrum med öppna väggar och rör, överlagt med en nedräkning för inflyttning på 20 dagar, 10 timmar.
Hej!

Svar: Bo.Siltberg


Motivering:
Min käresta ska gå över 2 hektar inhägnad betesmark och byta ut och sätta upp nytt elstängsel. Det är ett digert arbete. Förutom att med spett och slägga stolpa den största delen så behövs det kraft till att få fast skruvöglorna. Och batteri som håller när man är ute i vildmarken och grejar.
Jag ska inte gå så långt att påstå att hela världen skulle bli en bättre plats om jag vann denna. Men för min käresta och fåren i den lilla världen skulle det verkligen bli det.

Tack!
 
Mycket välförtjänt för Bo.Siltberg och roligt att ni uppmärksammar det! (y):)
(Skruvdragaren behöver jag inte)
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Svar: Bo.siltberg

Att kunna både skruva och dra
Det är allt bra

Allt i ett
Det gör jobbet lätt

En makita i maskinparken sin
Skulle göra dagen min

Stort grattis till Bo
Som delar sin kunskap med ro
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
S savage7575 skrev:
Hej, det är Bo.Siltberg
:)
Vore skönt att ha en bra skruvdragare att fixa iordning huset som byggt 1962.

Tack
 
[ En samling slitna skruvmejslar och verktyg på ett träbord.
Bo Siltberg
För att slipa min leder slita, behövs en skruvdragare från Mikita!
Den skulle komplettera mina mejslarna i min låda och vara till glädje för oss båda!
QUOTE="Annelie Hultberg, post: 4354697, member: 169578"]Visa bilaga 541299
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.[/QUOTE]
 
Bo.Siltberg, "Hobbyelektriker", har flest "bra svar".

Vore fint med en riktig skruvdragare. Den jag har är en billig och numera gammal som inte orkar mer än ett dussin skruvar per laddning så numera skruvar jag det mesta för hand vilket skrämmer mig lite inför den ganska omfattande renovering jag har framför mig. Nya dörrfoder, nya dörrar, nya trösklar och jag har bestämt att det ska vara trä rakt igenom istället för de usla plastfodren som fanns när jag flyttade in. Två väggar ska enligt de som bor i de rummen förses med ljuddämpning + brädvägg. Och, enligt erfarenhet vet jag, att det troligtvis bara är början!
 
Bo.Siltberg

Jag älskar att borra & skruva & hade verkligen uppskattat att få göra det med en kvalitetsmaskin.
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.


"Flest bästa svar"
Bo Siltberg har har lämnat flest bäst svar.

En rejäl borrskruvdragarre längtar jag jättemycket efter. Då skulle jag inte behöva störa min snälla granne titt som tätt och låna hans.
 
Svar på frågan: Bo.Siltberg

Skyfallen över Gävle orsakade översvämning och förlust av många saker, så vinst av en ny skruvdragare, som ersätter min gamla skruvdragare, som blev dränkt, vore en sann lyckodröm.
.

Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
[bild]
Efter sommarens alla uteprojekt har det kanske blivit dags att se över sina verktyg?

Byggahus.se
tävlar den här veckan ut en grym maskin från Makita, borrskruvdragaren DDF484RTJ, inklusive två batterier och laddare.

Värde: 2 990 kr

Så här tävlar du:
Besvara frågan nedan samt motivera varför just du ska vinna borrskruvdragaren, i ett inlägg i den här tråden.

Fråga: Vilken medlem leder topplistan "Flest bästa svar" på Byggahus.se?

Det rätta svaret hittar du någonstans på Byggahus.se. :)

Vinnaren utses fredagen den 27 augusti.

OBS: Kontrollera att den adress du angett på din profilsida fortfarande stämmer.

Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Den här tävlingen är inte sponsrad.
 
Svar: Bo.Siltberg

Min nuvarande borrskruvdragare börjar bli lite sliten efter flera års olika projekt och skulle behöva bytas ut. Alltid trevligt att byta till nytt innan den gamla ger sig. Av någon anledning så slutar viktiga maskiner att fungera precis efter butikerna stängt, när man håller på med något kritiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.