När jag fyller vattenkannan med min nya trädgårdsslang löddrar sig vattnet så pass att det löddrar över. Som ett skummande öl ungefär. När löddret lagt sig är kannan bara halvfull. Slangen sitter på en vattenutkastare med grenkoppling och den gamla slangen ger inget lödder alls. Så vattnet är uteslutet. När jag spolat ett tag (flera minuter) minskar löddret, men när vattnet får ligga till sig i slangen kommer löddret tillbaka. Jag är rädd för att det är ohälsosamma kemikalier med i spelet, trots att slangen deklarerats som livsmedelsgodkänd. Har någon råkat ut för ett liknande problem?
 
Skumt ( ;) ). Vad är det för märke? Kolla med butiken vad de säger för jag kan inte tänka mig att det är något normalt.
 
Det är en Hozelock Flexi Pro. Jag har hört av mig med en recension till Clas Ohlson. Först ville de inte ha mitt inlägg pga "olämpligt språk". Fast jag var bara helt saklig. Kanske det berodde på att jag liknade skummet med "ölskum". Det var väl ölet som censurerades ;). Sen kortade jag av och det gick igenom. Skulle sen få bekräftelse via mejl (för att de värnar om integriteten – så att inte någon annan skrev i mitt namn, antar jag), men nåt mejl kom aldrig. Kemikalieinspektionen eller livsmedelsverket nästa?
 
Det låter som att man haft firmafest på Klasse och bongat öl genom din slang. Sånt som händer.
 
  • Gilla
fremax och 1 till
  • Laddar…
Har delvis samma problem med en slang från Gardena. Det är alltså inget märkesrelaterat. Själv har jag inte gjort mer än noterat det.
 
M mamuth skrev:
När jag fyller vattenkannan med min nya trädgårdsslang löddrar sig vattnet så pass att det löddrar över. Som ett skummande öl ungefär. När löddret lagt sig är kannan bara halvfull. Slangen sitter på en vattenutkastare med grenkoppling och den gamla slangen ger inget lödder alls. Så vattnet är uteslutet. När jag spolat ett tag (flera minuter) minskar löddret, men när vattnet får ligga till sig i slangen kommer löddret tillbaka. Jag är rädd för att det är ohälsosamma kemikalier med i spelet, trots att slangen deklarerats som livsmedelsgodkänd. Har någon råkat ut för ett liknande problem?
Gammal tråd som jag hittade!
Har exakt samma problem med en Hozelock.
Någon som numer vet vad det beror på??
 
Det här var ju intressant...har exakt samma fenomen med en Hozelock inköpt 2014 har jag för mig, vattnet som legat i slangen skummar, man får spola ur den innan man använder vattnet till något.
 
Fotografen Fotografen skrev:
Det här var ju intressant...har exakt samma fenomen med en Hozelock inköpt 2014 har jag för mig, vattnet som legat i slangen skummar, man får spola ur den innan man använder vattnet till något.
Intressant o skumt.....
 
Jag fick veta att jag misstagit mig när det gäller livsmedelsgodkännandet, det fanns inget sådant godkännande, men jag glömde nämna att löddret har en stickande lukt, så pass att det gör ont i näsan. Jag körde slangen till tippen; ville inte vattna med den. Borde kanske hört av mig till kemikalieinspektionen? Jag gissar på någon mjukgörande kemikalie: skumningen blev rikligast när slangen legat och gosat i solen.
 
M mamuth skrev:
Jag fick veta att jag misstagit mig när det gäller livsmedelsgodkännandet, det fanns inget sådant godkännande, men jag glömde nämna att löddret har en stickande lukt, så pass att det gör ont i näsan. Jag körde slangen till tippen; ville inte vattna med den. Borde kanske hört av mig till kemikalieinspektionen? Jag gissar på någon mjukgörande kemikalie: skumningen blev rikligast när slangen legat och gosat i solen.
Ja när den legat i morgonsolen så skummar det otroligt mkt av vattnet som legat i slangen under natten. Luktar lite citrus tycker jag. Behåller slangen men är noga med att spola ur den eftersom vi tar dricksvatten där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.