Inte helt övertygad att det är extremt överpris heller om man skulle köpa som privatperson. Vet inte om jag missat något men det framgår inte avstånd till fabriken, om det är med pump/ränna osv.
 
B larry78 skrev:
Inte helt övertygad att det är extremt överpris heller om man skulle köpa som privatperson. Vet inte om jag missat något men det framgår inte avstånd till fabriken, om det är med pump/ränna osv.
Tippar på 3-4 mil. Utan pump
 
H
Detta betalade jag för betongen.
Denna kvalite var vad jag skulle ha i stallet så den var lite dyrare för att stå emot urin från hästarna.
 
  • Skärmbild av prisuppgifter för en specifik kvalitet av betong lämplig för stall, inklusive leverans och tilläggskostnader.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Millejan
  • Laddar…
MrJay, gjuter du uppfarter i din firma? i Linköping? :)
 
  • Gilla
Töcken2
  • Laddar…
MrJay
L lassebrun skrev:
MrJay, gjuter du uppfarter i din firma? i Linköping? :)
Nej, tyvärr - har en underleverantör som sköter gjutningsarbetet och så är vi i Nkpg.
 
  • Gilla
lodin92
  • Laddar…
Jag betalade 2200 kr kubiken plus moms för sex veckor sedan för vibrationsfritt. Kanske något i överkant på 25/30 men det är inte överpris med tanke på att cementen blivit dyrare.
 
Jag betalade 1470kr per kubik för betongen och 340kr per kubik för transporten, exkl moms. Totalt 1810kr/m3. Detta var i januari, c25/30 SKB direkt från swerock som privatperson. 5 mil till betongstationen. så helt uppåt väggarna behöver inte priset vara då det gått genom en mellanhand och dessutom kan det ha skett prishöjningar sedan dess.
 
Om vi nu ska skryta med dyra priser.
Jag gjöt platta i december, kvalitet C30/37 RED16 S5 VCT0,55 PUMPSPECIAL
Fick ha slangpump på plats. Betalade 2 640 kr/kbm.
Pumpbilen kostade 5 961,25 för en timmes arbete.

Totalt för 3,3 kbm, pumpat och klart 16 030 kr.

Tycker det är spännande att jag fick betala 23 kr/minuten för själva betongbilen på plats. 299 kr för 13 minuter.

Ca 10 minuters körtid från fabriken.
 
  • Gilla
Jospa och 1 till
  • Laddar…
Betalade själv totalt 32k för 14.5kbm med en 32m pump. Antingen har priserna gått upp. Något jävlust sedan november eller så fick jag bra pris.
 
  • Gilla
Mrs206
  • Laddar…
Om ni tycker betongen är dyr nu vänta till cementa får driftstopp av staten.
 
  • Gilla
TCG och 4 till
  • Laddar…
A
Abbii Abbii skrev:
Om ni tycker betongen är dyr nu vänta till cementa får driftstopp av staten.
Skyll inte på staten att Cementa är så fruktansvärt inkompetenta att de inte kan skriva en ansökan. De fick inte ens avslag i domstol, de blev avvisade, för underlaget var så genomuselt.

Dessutom, om de gett fan i att lägga ner sin produktionsanläggning på Öland och samla alla ägg i en korg, så hade de spritt riskerna.

Hela den här situationen är Cementas fel och att de inte får mer av skitstormen är sanslöst.
 
  • Gilla
  • Haha
Dortmunder DAB och 6 till
  • Laddar…
Scouten skrev:
Skyll inte på staten att Cementa är så fruktansvärt inkompetenta att de inte kan skriva en ansökan. De fick inte ens avslag i domstol, de blev avvisade, för underlaget var så genomuselt.

Dessutom, om de gett fan i att lägga ner sin produktionsanläggning på Öland och samla alla ägg i en korg, så hade de spritt riskerna.

Hela den här situationen är Cementas fel och att de inte får mer av skitstormen är sanslöst.
Det kunde ju avvisat ansökan tidigare eller bett dem komplettera.
Var det inte 2017 de skickade in ansökan?
 
M
Scouten skrev:
Skyll inte på staten att Cementa är så fruktansvärt inkompetenta att de inte kan skriva en ansökan. De fick inte ens avslag i domstol, de blev avvisade, för underlaget var så genomuselt.

Dessutom, om de gett fan i att lägga ner sin produktionsanläggning på Öland och samla alla ägg i en korg, så hade de spritt riskerna.

Hela den här situationen är Cementas fel och att de inte får mer av skitstormen är sanslöst.
Wow mr. Noll Koll, du kan ju börja med att kika på en karta så det vet var Slite ligger, ett tips det är inte på Öland!

Och naturligtvis så är det regeringens fel att de är så inkompetenta på att stifta lagar att domstolarna inte kan döma efter dem. Detta är ju långt ifrån enda fallet.
 
M mnils skrev:
Wow mr. Noll Koll, du kan ju börja med att kika på en karta så det vet var Slite ligger, ett tips det är inte på Öland!

Och naturligtvis så är det regeringens fel att de är så inkompetenta på att stifta lagar att domstolarna inte kan döma efter dem. Detta är ju långt ifrån enda fallet.
Läs igen... De hade en anläggning på Öland som de la ner, därmed samlade de "alla ägg i en korg".
 
  • Gilla
Kemiläraren
  • Laddar…
D Danieln84 skrev:
Läs igen... De hade en anläggning på Öland som de la ner, därmed samlade de "alla ägg i en korg".
hade missat att de lagt ner Degerhamn. När gjorde dem det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.