Hej. När jag skulle klippa gräset idag gick gräsklipparen sämre när det blev tungt för den.
Vanligtvis så reglerar den varvtal själv men inte nu längre.
En lång fjäder från reglaget vid förgasaren är av. Och fjädern som ska dra reglaget och ge mer gas är i sämre skick den också. Hittar inte hur den långa fjädern ska sitta. Och vart jag köper dom?
Någon som vet?
 
  • Skadad gräsklippare med brutna fjädrar vid förgasarreglaget, smutsiga metalldelar synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
R Rackan skrev:
Hej. När jag skulle klippa gräset idag gick gräsklipparen sämre när det blev tungt för den.
Vanligtvis så reglerar den varvtal själv men inte nu längre.
En lång fjäder från reglaget vid förgasaren är av. Och fjädern som ska dra reglaget och ge mer gas är i sämre skick den också. Hittar inte hur den långa fjädern ska sitta. Och vart jag köper dom?
Någon som vet?
Briggs 10 hk eller 10.5 hk kan vara lite jäkliga att hitta delar till...
testa hos din lokala trädgårdsmaskinhandlare.. kommer inte ihåg om jag har någon liggande men ska glo iallafall..
 
Maskintok skrev:
Briggs 10 hk eller 10.5 hk kan vara lite jäkliga att hitta delar till...
testa hos din lokala trädgårdsmaskinhandlare.. kommer inte ihåg om jag har någon liggande men ska glo iallafall..
8.5hk tror jag det är. Kanske får modifiera fjädrar själv då? Svårt att veta hur mycket spänst som ska ha
 
A
R Rackan skrev:
8.5hk tror jag det är. Kanske får modifiera fjädrar själv då? Svårt att veta hur mycket spänst som ska ha
aj.. 8.5 hk.. Då blir det ännu värre om ingen har begagnat..
Ska kolla iallafall
 
Maskintok skrev:
aj.. 8.5 hk.. Då blir det ännu värre om ingen har begagnat..
Ska kolla iallafall
Tack
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.