Jag är i akut behov av hjälp att montera klart mitt nyköpta Yale Doorman l3-lås då jag behöver kunna stänga dörren och inte vill montera ned allt och montera tillbaka det gamla låset.

Suttit i telefonkö till Yales support i 20 minuter och de stänger nu och ingen indikation på hur länge man får stå i kö eller om supporten ens är bemannad (enligt hemsidan öppet söndag 10-15).

Jag har fastnat på momentet att montera handtaget då handtaget på utsidan inte vill ”klicka i”. Däremot klickade det i på insidan. Jag noterar att jag inte får i fyrkantspinnen helt in heller där (inga problem på insidan och det är rätt storlek).

Är det någon som vet vad det kan bero på och hur jag kan lösa det?
 
Det var samma för mig, men jag gav handtaget en kyss med gummiklubban. Då klickade den till
 
  • Gilla
Åttioettan
  • Laddar…
S s97danl skrev:
Det var samma för mig, men jag gav handtaget en kyss med gummiklubban. Då klickade den till
då ska jag bara hitta en gummiklubba då
 
S s97danl skrev:
Det var samma för mig, men jag gav handtaget en kyss med gummiklubban. Då klickade den till
Exet kom och bankade in handtaget med gummiklubba med resultatet att låsfunktionet sluta funka ‍♀️ Vad sjutton gör man nu?
 
Hur gick det sen?
 
M mili1983 skrev:
Hur gick det sen?
problemet löst! Funkar utmärkt nu förutom vissa nätter när jag haft AC’n igång och temperaturen skiftar (tror jag) i kombination med rörelser i huset (ex att jag går hårt på golvet ovanför ytterdörren eller smäller igen en innerdörr), då har larmet gått igång med notis om att någon försökt öppna dörren med våld. Vad jag kunnat läsa mig till så verkar det vara vanligt där dörren rör sig. Går säkert att åtgärda med justering av dörren men inget jag orkat fixa än då det slutat ske efter jag blivit medveten om det.
 
  • Gilla
mili1983
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.