Hej! Jag har en Nibe F1245 som installerades 2010 och har inte uppdaterats sedan dess.
Firmware: 917 Build date 20 Jan 2010.
Är det någon som har testat att uppdatera firmware med
Först UpgradeV3000R3 och sedan senaste som jag hittat
F1245_9172R2. Vore ju tråkigt om man brickar pumpen nu.
Hoppas på Hjälp /Rune
 
Brukar sällan vara några problem, händer ibland att den strejkar och gnäller om att filen är korrupt men går om man försöker igen.
 
Jag har uppdaterat min F1245 utan problem. Om din inte är uppdaterad sedan 2010 så tror jag att du har du en del att vinna i förbättrad prestanda. Det finns även en fix för att scrollhjulet ibland hoppar över steg i menyerna, vilket brukar vara ett problem efter 10 år.

Men är du orolig så vänta några månader. Man vill ju inte att den strejkar mitt i vintern.
 
  • Gilla
rosell och 1 till
  • Laddar…
Jag uppdaterade vår 1145 inför denna värmesäsongen. Var ett antal år sedan sist så jag behövde köra på UpgradeV3000R3 först och det funkade fint utran några som helst problem.

Skulle det skita sig så ska det gå att backa till förra versionen genom att hålla in OK-knappen under uppstart tills den gröna lampan börjar lysa (tar ca. 10 sekunder).
 
OK! Tack för Svar.:D
 
En liten uppdatering. I dag tog jag tag i saken att uppdaterade min F1245 med senaste
mjukvara. Det gick över förväntan. Tack än en gång för er support.:cool:
 
  • Gilla
Pettttter
  • Laddar…
Om någon undrar över mitt lösryckta inlägg så är det ett svar på ett inlägg som togs bort… :mad:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.