Hej!
Har renoverat badrummet för en månad sedan och vi installerade en Vägghängd toalett Grohe RIMLESS 5IN1. Men nu verkar det som att den har fallit 4 mm. eller sänk sig, beroende hur man kan utrycka det.
Man kan se det genom att silikonen runtomkring toaletten och toaletten har skild sig och lämnat ett utrymme emellan.
Har någon ett förslag om vad kan ha hänt? Eller, borde jag be rörmokaren att göra om jobbet?
Tacksam för förslag och idéer.
Vägghängd toalett från Grohe med synligt utrymme där silikonfogen skiljt sig från väggen och toaletten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Uppenbart har stolen rört på sig. Varför - dålig uppsättning kanske. Med en så pass ny renovering bör du tala med företaget som har installerat grejorna för åtgärd/kontroll.
 
Prova dra åt bultarna.
Varför har man silikon där?
Jag har sett att det står i instruktioner men vad är syftet, ser onödigt äckligt ut :)
 
T TheGame skrev:
Prova dra åt bultarna.
Varför har man silikon där?
Jag har sett att det står i instruktioner men vad är syftet, ser onödigt äckligt ut :)
Vilka bultarna? det enda jag kan se är toaletten allt annan är gömt bakom kakeln på vägen nu, ska man ta bort allt forst? :(
Silikonet där? det är ju fört tätta till ... antar jag
 
gör inget själv utan ring rörläggaren
 
Tack alla!

Företaget som gjorde det kommer nästa vecka.

Den som jag pratade med sa först att säkert var det silikonen hade rör sig (?!!). När jag sa det var omöjligt tänkte han till och sa att kanske berörde på att skruvarna var lite lösta, man hade ju inte skruvat hårt för att inte skada porslinet och de kommer att titta på det. Hoppas det ordnar sig utan att man behöver montera ner allt.
 
C Carolina G-F skrev:
Hej!
Har renoverat badrummet för en månad sedan och vi installerade en Vägghängd toalett Grohe RIMLESS 5IN1. Men nu verkar det som att den har fallit 4 mm. eller sänk sig, beroende hur man kan utrycka det.
Man kan se det genom att silikonen runtomkring toaletten och toaletten har skild sig och lämnat ett utrymme emellan.
Har någon ett förslag om vad kan ha hänt? Eller, borde jag be rörmokaren att göra om jobbet?
Tacksam för förslag och idéer.
[bild]
Om jag fattar din bild rätt så är det en utanpåliggande cistern med muggstol?
Bakom kaklet sitter en liten ställning som muggstolen bultas fast i.

Ställningen bakom kaklet bultas i golvet. Jag är inte riktigt vän med dessa då dom enbart bultas i golvet.
Metallställning för muggstol med bultar och monteringsdetaljer, avsedd att bultas i golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det gäller att montera dessa perfekt om dom ska fungera korrekt. Eftersom jag som sagt inte är vän med dessa så förstärker vi alltid med en regel i överkant så ställningen får svårare att svikta.

I ditt fall är jag rädd för att det är just svikten som orsakat problemet…
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Om jag fattar din bild rätt så är det en utanpåliggande cistern med muggstol?
Bakom kaklet sitter en liten ställning som muggstolen bultas fast i.

Ställningen bakom kaklet bultas i golvet. Jag är inte riktigt vän med dessa då dom enbart bultas i golvet.
[bild]
Det gäller att montera dessa perfekt om dom ska fungera korrekt. Eftersom jag som sagt inte är vän med dessa så förstärker vi alltid med en regel i överkant så ställningen får svårare att svikta.

I ditt fall är jag rädd för att det är just svikten som orsakat problemet…

Det stämmer det finns en så kallade fixtur som har sedan täcks med någon sorts skydd och därefter kaklet. Skickar några bilder från monteringen och slutet. Tycker du att det är som har fallerat? Vad skulle man göra i så fall, monter ner allting och börja om? Det låter förfärligt!
Installation av en Grohe toalettfixtur i ett badrum under konstruktion, oskyddad och utan kakel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Delvis kaklat badrum med synliga röranslutningar och en oskyddad fixtur, samt byggmaterial på ett vit skåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett badrum med vita kakelväggar, toalett, handdukstork och trähylla, monteringsdetaljer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C Carolina G-F skrev:
Det stämmer det finns en så kallade fixtur som har sedan täcks med någon sorts skydd och därefter kaklet. Skickar några bilder från monteringen och slutet. Tycker du att det är som har fallerat? Vad skulle man göra i så fall, monter ner allting och börja om? Det låter förfärligt!
[bild] [bild] [bild]
Nej det där är helt annan fixtur ön vad ovan postade. Fixturen lär knappast vara orsaken, det är nått med fastskruvningen av själva skålen som inte stämmer.
 
C Carolina G-F skrev:
Det stämmer det finns en så kallade fixtur som har sedan täcks med någon sorts skydd och därefter kaklet. Skickar några bilder från monteringen och slutet. Tycker du att det är som har fallerat? Vad skulle man göra i så fall, monter ner allting och börja om? Det låter förfärligt!
[bild] [bild] [bild]
Då blev jag lurad av din bild. Du har en fixtur med inbyggd vattentank. Endast porslins skålen som man sitter på monteras på utsidan.
Förhoppningsvis och högst troligt så har montören missat att dra åt bultarna ordentligt.

Det där är snabbt fixat om ingen kakelplatta spruckit också.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.