Hej!

Undrar om man har rätt gnälla över att det läcker in vatten i vindsförrådet? Eller har dom ingen skyldighet att hålla taket där helt isolerat så att det håller undan allt regn?

Några videos på hur det ser ut;

 
H
Har du pratar med hyresvärden?
Vad säger dom?
En normal värd vill inte ha vatten in i sin fastighet då det förstör
 
En bra hyresvärd kommer uppskatta om du informerar om läckaget.
 
H
Sen informerar du så gnäller du ju inte på taket
 
Luc Reiner Verkstadsteknikern skrev:
En bra hyresvärd kommer uppskatta om du informerar om läckaget.
H Hallerudsbo skrev:
Har du pratar med hyresvärden?
Vad säger dom?
En normal värd vill inte ha vatten in i sin fastighet då det förstör
Vi rapporterade faktiskt redan i december 2019 att det droppade in smält snö på exakt samma ställe. De sa att de hade fixat det men uppenbarligen inte tillräckligt tätt för att stå emot regn.

Jag får väl kontakta dem igen antar jag.
 
H
Ja bara ta upp det igen.
Om de sagt de lagat så är det tydligen inte bra gjort. bara säg till att nu verkar det läcka igen
 
H Hallerudsbo skrev:
Ja bara ta upp det igen.
Om de sagt de lagat så är det tydligen inte bra gjort. bara säg till att nu verkar det läcka igen
Ja, inte så kul ju att det är mitt vindsförråd det droppar in i på första videon när man som sagt rapporterade om detta redan 2019 att det droppade in på exakt samma ställe i mitt förråd.
 
B
M MangoMagnus skrev:
Vi rapporterade faktiskt redan i december 2019 att det droppade in smält snö på exakt samma ställe. De sa att de hade fixat det men uppenbarligen inte tillräckligt tätt för att stå emot regn.

Jag får väl kontakta dem igen antar jag.
Menar du att du valde att skriva här istället för att kontakta hyresvärden.

Du tror inte dem gjorde ett försök till reparation 2019 men de kan ju va så att de inte höll tills nu.

Hur tänker folk !
 
B Konsumenten84 skrev:
Menar du att du valde att skriva här istället för att kontakta hyresvärden.

Du tror inte dem gjorde ett försök till reparation 2019 men de kan ju va så att de inte höll tills nu.

Hur tänker folk !
Nu är det ju så att det inte har funnits någon möjlighet att kontakta dem ens ännu sedan jag såg detta eftersom deras växel inte öppnar förrän om några timmar. :)

Och efter flera års erfarenhet av denna hyresvärd så tror jag ej att de gjort sitt yttersta för att lösa detta, nej. Det läcker ju in mer än någonsin dessutom.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.