Har ett garage i källarplan i min villa där det är en unken lukt som inte verkar gå att ventilera bort.

Garaget är uppvärmt, väggar och golv är torra och luftfuktigheten är inte högre än i källaren där inte denna lukt finns.

Numera förvaras ingen bil i garaget men har gjorts tidigare och främst på vintrarna har det ibland blivit blött på golvet men har inte sett någon tendens till mögel på väggarna och det är inte mögel det luktar heller utan bara en svårbeskrivlig unken lukt.

Vad beror lukten på och hur får jag bort den?
 
Sitter förmodligen i väggar/tak och isolering om du har otur. Ta upp några hål och sniffa :(
 
Det har inte kommit in möss?
Muspiss och knortar som är lite fuktiga luktar lite sunkigt. Det brukar dock lägga sig efter ett par veckor med värme och ventilation, under förutsättning att det är gammalt och inte ett pågående problem.
 
M Mario skrev:
Har ett garage i källarplan i min villa där det är en unken lukt som inte verkar gå att ventilera bort.

Garaget är uppvärmt, väggar och golv är torra och luftfuktigheten är inte högre än i källaren där inte denna lukt finns.

Numera förvaras ingen bil i garaget men har gjorts tidigare och främst på vintrarna har det ibland blivit blött på golvet men har inte sett någon tendens till mögel på väggarna och det är inte mögel det luktar heller utan bara en svårbeskrivlig unken lukt.

Vad beror lukten på och hur får jag bort den?
Hej!

Väldigt gammalt inlägg ser jag, men väldigt nyfiken på hur/om du kom fram till vad det var? Känns som en liknande situation vi har och vi har snart provat allt…. Känns hopplöst.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.