Hej.

Jag och min sambo är i full fart med att riva vårt kök. Vi gör detta pga röklukten som går genom väggen från grannen. Passar på att byta kakel, golv, tapet mm när vi endå är i farten :)

Till saken. När vi plockade bort hörndelen av underskåpet ser vi ett stort hål i betongen. Därifrån går en gummislang till ett litet hål i sockeln.
Slangen leder i väggen till någon typ av plastbehållare med texten Slitsbotter och ...åckut.

Är det någon som vet vad detta är eller känner igen bilden?
 
  • 1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det där är säkert en skvallerslang från slitsen, där stammarna går. Om det blir en läcka i en stam så stoppas vattnet i slitsbotten och rinner ut genom slangen så man ser att det är en läcka.
 
ahh ok, det låter troligt faktiskt. Det är från det utrymmet (bakom spånskivan) lukten kommer. Ska täta skarverna mellan betongen och skivan så gott det går, svårt nere vid golvet för alla rör. Bäst att foga med någon typ av skum kanske?
 
Visst, det är bara att möla i fogskum. Men se till att ni inte rycker loss slangen, och lägg den sen så att eventuellt vatten kommer fram så att det syns.
 
Det ska jag göra, tänkte spackel eller husfix först men skum måste både täta bättre och vara lättare att ta bort vid ev. arbete?
Sockeln har ett litet hål slangen var kopplad till, bara att hoppas man inte blir blöt om fötterna en dag :)

Tack för svaren jon_h
 
Så lite så. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.