Hej! Ska bygga skjutdörrar till sovrummet med snedtak, utan stomme.
Går det bra att fästa skenorna på en regel uppe och nere? Ser ut så monteringsbeskrivningen.
Hittar inga mått på skenorna dock, varken uppe eller nere. Någon som vet vad man ska ha för storlek på reglarna?
Vill helst att de bygger så lite som möjligt.
 
Vi gjorde så i vårt gamla hus. Tog upp en öppning in till en kattvind.det behövs en ca 10cm bräda i botten så kan du leva med att du får kliva över den om du ska gå in i garderoben så går det jättebra. Det blir ju liksom en utanpåliggande skjutdörr
 
Jag anpassade PAX och monterade dom på vägg istället.

Övre skenan kapades:
Hand håller en anpassad metallprofil och monteringsbeslag för väggmontering av PAX skåpsystem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Den nedre kunde monteras som på en garderobstomme:
Montering av anpassade PAX garderober med övre skenan kapad och nedre monterad, framför tapetserad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Slutresultatet:
Ett rum med anpassade PAX garderobsdörrar monterade på väggen framför ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Hojte
  • Laddar…
windestal
P-plats P-plats skrev:
Jag anpassade PAX och monterade dom på vägg istället.

Övre skenan kapades:
[bild]
När du kapade den övre skenan då, hur gjorde du då sedan när du skruvade fast den? Jag menar, nu kunde du ju inte använda varken de bitar som spänner fast den på ovansidan (och ska skruvas i underifrån) eller de bitar som "snäpps" på plats bakom/under. Kvar är väl bara ett hål i var ände? Kompenserade du på något sätt?
 
windestal windestal skrev:
När du kapade den övre skenan då, hur gjorde du då sedan när du skruvade fast den? Jag menar, nu kunde du ju inte använda varken de bitar som spänner fast den på ovansidan (och ska skruvas i underifrån) eller de bitar som "snäpps" på plats bakom/under. Kvar är väl bara ett hål i var ände? Kompenserade du på något sätt?
Jag borrade och skruvade...

Närbild av träpanel med skruvar efter borrning och montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
solbulle och 1 till
  • Laddar…
Snyggt! Någon uppfattning kring hur känsligt det är att skenorna hamnar på exakt rätt avstånd (samma som på en PAX-stomme) ifrån varandra i höjdled?
 
V viggedahlle skrev:
Snyggt! Någon uppfattning kring hur känsligt det är att skenorna hamnar på exakt rätt avstånd (samma som på en PAX-stomme) ifrån varandra i höjdled?
Rätt känsligt faktiskt. Annars kan du vika ut neder delen. Så här ser min installation ut:D
Installation av en vit skjutdörr med frostad glasyta och öppen nederdel som visar förvaring, intill flyttlådor och brandsläckare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.