Hej, vi ska bygga ert hus Öresund. När jag läser här inne så märker jag att många väljer stegljudsisolering i golv & väggar. Det har inte vi gjort, är det dumt av oss? Kommer vårt nya hus vara störande lyhört? Vi har tidigare bott i ett 70 tals Platzerhus och nu i en gammal 40talsvilla byggd av tidigare ägare som var murare, man kan se att mycket material i huset tex träbalkar osv är "återanvänt" material. Hittils har vi aldrig upplevt några problem med ljud.

Undrar också om det finns någon som byggt ett Öresund. Vår säljare vet inte och vi skulle hemst gärna vilja se riktiga foton istället för ritade bilder.
 
Kul att ni ska bygga vårt Öresund!
Öresund är ett av flera nya hus som Myresjöhus lanserade i augusti 2006 så något färdigt finns inte ännu.
Vad beträffar stegljudsisolering så kommer ert hus inte vara störande lyhört men visst kan det upplevas som om att huset blir tystare med isoleringen. Kolla med din säljare om tillägg för detta och om det är möjligt att lägga till detta till er beställning.


Marknadsstöd, Myresjöhus
Magnus Brusefält
 
Hejsan!
Vi funderar också på att bygga Myresjöhus Öresund. Har ni kommit något längre i er planering? Fått in pris? Ändrat något i planlösningen? Skulle vara intressant att höra hur det går för er! :) Vi har ännu inte besökt vårt lokala Myresjöhus-kontor men gör förhoppningsvis det nästa vecka.
Varma hälsningar Jenny
 
Myresjohus skrev:
Kul att ni ska bygga vårt Öresund!
Öresund är ett av flera nya hus som Myresjöhus lanserade i augusti 2006 så något färdigt finns inte ännu.
Vad beträffar stegljudsisolering så kommer ert hus inte vara störande lyhört men visst kan det upplevas som om att huset blir tystare med isoleringen. Kolla med din säljare om tillägg för detta och om det är möjligt att lägga till detta till er beställning.


Marknadsstöd, Myresjöhus
Magnus Brusefält
Har inte heller valt detta tillval eftersom jag tycker att ni borde ha en bra grundstandard. Eller har ni inte det, eftersom rekommendationen ändå verkar vara stegljudsisolering?

Mvh Hestia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.