Vi är mitt uppe i ett fönsterbyte, PVC fönster, och vi är riktigt missnöjda med plåtarbetet. Hantverkaren menar på att det är riktigt utfört och att de inte kommer att göra några fler ändringar, från början såg det ännu sämre ut.. Nu tycker han att de är klara och att vi bör betala fakturan när de fixat andra grejer som han själv höll med om inte var godkända. Vi vill inte betala och han tycker han är klar, hur går vi vidare? Eller är det bara vi som är petiga?? Kollade upp recensioner osv innan vi tog in dem för bytet, alla är supernöjda utom vi. Kan inte ta det med chefen heller för det är hantverkaren som är chefen. Hjälp!
 
  • Olämpligt monterade vita PVC-fönster med synliga glipor, smuts och ofullständigt plåtarbete.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dåligt utfört plåtarbete runt PVC-fönster med synliga skarvar och märken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ojämnt plåtarbete runt hörnet av ett nyinstallerat PVC-fönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Dåligt utfört plåtarbete vid ett PVC fönster med synliga glipor och slarviga fogar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ej korrekt utfört plåtarbete vid PVC-fönsterinstallation nära stenvägg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Betala inget och förklara att ni ska ta in en riktig plåtslagare.
Det där är totalt skrot, det är så dåligt utfört att jag inte vet vad jag ska skriva, ja det är knappt utfört alls.
Alltså det var det sämsta jag sett............ assåvafaen.....

Ta in en riktig firma och som samtidigt kan hjälpa er att beskriva det nu utförda arbetet eller vad man ska kalla det.
Det gör ont i ögonen och själ att se det som monterats........

Det där är det i alla kategorier det sämsta plåtslagerijobb jag sett !!!!!!!!!!!!!!!
 
  • Haha
claym
  • Laddar…
Ser nästan ut som företaget en Brf jag tidigare bodde i anlitade för fönsterbyte för ca 6 år sen, det företaget var från Nord östra Skåne.
 
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Betala inget och förklara att ni ska ta in en riktig plåtslagare.
Det där är totalt skrot, det är så dåligt utfört att jag inte vet vad jag ska skriva, ja det är knappt utfört alls.
Alltså det var det sämsta jag sett............ assåvafaen.....

Ta in en riktig firma och som samtidigt kan hjälpa er att beskriva det nu utförda arbetet eller vad man ska kalla det.
Det gör ont i ögonen och själ att se det som monterats........

Det där är det i alla kategorier det sämsta plåtslagerijobb jag sett !!!!!!!!!!!!!!!
Tack! Då är det inte vi som är helt galna då, man börjar ju undra när alla andra verkar ha godkänt ett sånt "arbete"...
 
T tpsoft skrev:
Ser nästan ut som företaget en Brf jag tidigare bodde i anlitade för fönsterbyte för ca 6 år sen, det företaget var från Nord östra Skåne.
Fick de ordning på det sen eller fick det se ut som skit?
 
Om du inte är nöjd så ska du framföra det.
Jag tycker inte det ser bra ut men frågan är om det är att anse som tekniskt fel eller estetiskt.
Estetiska fel är som regel svåra att driva då det är subjektivt om det däremot är tekniskt fel så är det lätt att gå vidare.
Hantverkaren har normalt 3 chanser att åtgärda fel där efter kan man ibland ta in en annan hantverkare.
Om du vill ta dit en egen plåtslagare så ska du betala allt utom kostnaden för plåtslagaren till den du beställt fönster och montering av.
Därefter är det en tvist om vem som ska stå för den extra kostnaden.
Det är även vanligt att komma överens om ett prisavdrag vid en tvist.
 
E emsjo1 skrev:
Fick de ordning på det sen eller fick det se ut som skit?
Vill minnas att det snyggades till men det blev inte bra. Flyttade från lägenheten strax efter bla pga allt kaos som blev efter två stora renoveringar. Fönsterkillarna vände totalt upp och ner på lägenheten, repade golv i flera gilla där ett två centimeter djupt jack var det värsta, kaklet i fönstersmygen på det 2 år gamla badrummet (sen renovering) förstördes mm mm. Kan säga att jag var riktigt less på dem rent utsagt då vi samtidigt hade visning av lägenheten med ett trasigt badrum.
 
1 123abc skrev:
Om du inte är nöjd så ska du framföra det.
Jag tycker inte det ser bra ut men frågan är om det är att anse som tekniskt fel eller estetiskt.
Estetiska fel är som regel svåra att driva då det är subjektivt om det däremot är tekniskt fel så är det lätt att gå vidare.
Hantverkaren har normalt 3 chanser att åtgärda fel där efter kan man ibland ta in en annan hantverkare.
Om du vill ta dit en egen plåtslagare så ska du betala allt utom kostnaden för plåtslagaren till den du beställt fönster och montering av.
Därefter är det en tvist om vem som ska stå för den extra kostnaden.
Det är även vanligt att komma överens om ett prisavdrag vid en tvist.
Vi har framfört våra åsikter till hantverkaren flera gånger. Han anser att han gjort som vi vill ha det, men det är långt ifrån. Vi kommer invänta att KO kommer tillbaka från semestern så vi inte hamnar med dubbla fakturor i knät. Tack för ditt svar!
 
T tpsoft skrev:
Vill minnas att det snyggades till men det blev inte bra. Flyttade från lägenheten strax efter bla pga allt kaos som blev efter två stora renoveringar. Fönsterkillarna vände totalt upp och ner på lägenheten, repade golv i flera gilla där ett två centimeter djupt jack var det värsta, kaklet i fönstersmygen på det 2 år gamla badrummet (sen renovering) förstördes mm mm. Kan säga att jag var riktigt less på dem rent utsagt då vi samtidigt hade visning av lägenheten med ett trasigt badrum.
Så jäkla tråkigt, särskilt när det inte är några få tusen det handlar om.. Och någon dag vill man ju som ni kunna sälja bostaden också..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.