Hej!
Håller på med en friggebod och ska nu lägga undergolv/golvspånskivor. Har lagt trossbottenskivor, isolering och byggplast ovanpå det. I de monteringsvideor jag sett läggs det trälim på reglarna under golvet, men det känns ju fel då man har byggplast på reglarna. Har inte sett någon monteringsvideo som har byggplast under. Behövs det limmas om man har byggplast under, och vilket lim ska man använda då? Limmar ju givetvis fogarna med trälim.
 
Ta bort plasten och limma på reglarna och skarvarna i golvspånskivorna. Plast ska ej användas där
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ta bort plasten och limma på reglarna och skarvarna i golvspånskivorna. Plast ska ej användas där
Jag har följt guiderna på Byggmax hemsida och där står det att man ska ha byggplast över isoleringen i guiden "isolera golvbjälklag, men sedan i guiden "lägga undergolv" då är det ingen byggfolie på reglarna, det är därför jag blir lite förvirrad. Du menar att det inte behövs någon ångspärr på golvet alltså?
 
Jag har ingen byggplast under mitt golv i mitt hus.
Spån limmat direkt på reglarna. I de fall jag har sett plast i golven har det legat mellan tex spån och parkett etc.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.