T
Behöver inspiration på hur man skall kunna uppdatera sitt mexitegelhus för att bli av med 70-tals känslan. Jag älskar teglet på vårt hus, så det vill jag inte byta ut men huset behöver uppdateras. Så har ni behållt teglet men gjort andra ändringar för att förändra känslan så lägg gärna ut bilder för att inspirera oss andra. Amerikanarna är annars bra på att göra förändringar så jag bifogar en inspirationsbild på ett 70 tals hus som är uppdaterat till ett klassiskt hus.
 
  • Före och efter bilder på ett renoverat mexitegelhus, med nytt tak och fönsterluckor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Wiggen64
  • Laddar…
Mexitegel är fint! 70-tal är fint!
Jag önskar att jag hade mexitegel på mitt hus
 
Ett vitt tegelhus med svart tak och en trappa upp till entrén, med synliga fönster och utan fönsterluckor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kul trådstart, vårt hus är ”ganska likt” det på bilden. Vi har bott här i 4 år nu och har gjort lite smågrejer exteriört såsom plockat bort fönsterluckor, rivit en mur och byggt en pergola. Ett enfamiljshus med vitmålat tegel och terrass under en bar trädkrona på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett vitt tegelhus med en svart pergola och trädgårdsmöbler på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

På måndag börjar vi byta ut alla fönster och sätta in nya, större och ffa med tunnare karm. Vi ska också byta tak och panel på garaget i sommar så får väl säga: efterbilder kommer:) Jag gillar teglet väldigt mycket och skulle aldrig få för mig att måla om det som på bilden, målat tegel är ett övergrepp på husets karaktär:oops:
 
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Nu har vi bytt ut alla våra fönster på huset från grå-blå träfönster till svarta aluminium. På baksidan har vi även öppnat upp och satt in stora fönster ner till golv. Nu är det bara nya trappor som fattas:cool:
Ett hus med nya svarta aluminiumfönster och en stor fönsterparti ner till golvet på baksidan, med utsikt till en trädgård och uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Uppvärderat hus med svarta aluminiumfönster ner till golv och terrass med pergola och matplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med nya svarta aluminiumfönster som går ner till golvet, omgiven av trädgårdsmöbler på en stenlagd terrass.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med nya svarta aluminiumfönster från golv till tak, vitt tegel, avsaknad av trappor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vitputsat hus med nya svarta aluminiumfönster ner till golv och synlig baksida.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Husfasad med nyinstallerade svarta aluminiumfönster och dörr samt en provisorisk trätrappa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Clas-Conrad och 6 till
  • Laddar…
T
M Magdalena Eriksson skrev:
Nu har vi bytt ut alla våra fönster på huset från grå-blå träfönster till svarta aluminium. På baksidan har vi även öppnat upp och satt in stora fönster ner till golv. Nu är det bara nya trappor som fattas:cool:
[bild][bild][bild][bild][bild][bild]
snyggt vilken förändring
 
T
S Stuff skrev:
Mexitegel är fint! 70-tal är fint!
Jag önskar att jag hade mexitegel på mitt hus
nja gillar tegel men verkligen inte 70-talet, trots att jag bor i tegelhus byggt 1972.
 
M Magdalena Eriksson skrev:
Nu har vi bytt ut alla våra fönster på huset från grå-blå träfönster till svarta aluminium. På baksidan har vi även öppnat upp och satt in stora fönster ner till golv. Nu är det bara nya trappor som fattas:cool:
[bild][bild]
[bild][bild][bild][bild]
M Magdalena Eriksson skrev:
Nu har vi bytt ut alla våra fönster på huset från grå-blå träfönster till svarta aluminium. På baksidan har vi även öppnat upp och satt in stora fönster ner till golv. Nu är det bara nya trappor som fattas:cool:
[bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Inspirerande med de större fönsterpartierna! Snyggt! Har du möjligtvis bilder inifrån (före och efter) som du skulle vilja dela? Vi står i valet och kvalet inför ett planerat fönsterbyte i mexitegelvilla, men då det för vårt hus skulle innebära en bygglovsansökan mm tvekar jag lite till totala kostnaden.

/Linda
 
  • Gilla
Lars-Ove Rolig
  • Laddar…
L LKJ skrev:
Inspirerande med de större fönsterpartierna! Snyggt! Har du möjligtvis bilder inifrån (före och efter) som du skulle vilja dela? Vi står i valet och kvalet inför ett planerat fönsterbyte i mexitegelvilla, men då det för vårt hus skulle innebära en bygglovsansökan mm tvekar jag lite till totala kostnaden.

/Linda
Tack!! Jag ska se vad jag hittar:) Vi är fortfarnas inte helt klara invändigt pga att vi också renoverar kök och ytskikt hehe…
Matsal:
Matsal med stort bord, stolar, tända taklampor och fönster som speglar interiören.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ljust rum under renovering med bord och stolar, fönster med utsikt mot trädgård och krukväxter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Utsikt från ett nyinstallerat stort fönster med trädgård och träd i regnväder, inomhusplanta i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sovrum:
Renoverat sovrum med grått väggfärg, en dubbelsäng med grått överkast, vita gardiner och en blå taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(förebilden är från tidigare ägare)
Ljust sovrum med stor säng och huvudgavel i rotting, vita golv, grå gardiner och utsikt till trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Titan123 och 1 till
  • Laddar…
M Magdalena Eriksson skrev:
Tack!! Jag ska se vad jag hittar:) Vi är fortfarnas inte helt klara invändigt pga att vi också renoverar kök och ytskikt hehe…
Matsal:
[bild]
[bild] [bild]
Sovrum:
[bild]
(förebilden är från tidigare ägare)
[bild]
M Magdalena Eriksson skrev:
Tack!! Jag ska se vad jag hittar:) Vi är fortfarnas inte helt klara invändigt pga att vi också renoverar kök och ytskikt hehe…
Matsal:
[bild]
[bild] [bild]
Sovrum:
[bild]
(förebilden är från tidigare ägare)
[bild]
Wow, det ger verkligen så mycket rymd och takhöjden upplevs direkt högre! Tusen tack för bilderna, helt klart dags för oss att fundera en vända till.
 
L LKJ skrev:
Wow, det ger verkligen så mycket rymd och takhöjden upplevs direkt högre! Tusen tack för bilderna, helt klart dags för oss att fundera en vända till.
Ja det blir en otrolig skillnad och då har vi inte ens utökat höjden på fönstren nåt utan endast satt dom vid golvnivå. Problemet är bara julstjärnor i år:crysmile:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.