Har ju läst att 80 cm är minsta rekommenderade men med ett litet, smalt 70tals badrum så är det nästintill omöjligt att få till när man vill ha lite större dusch och kommod.
Så mellan fast duschvägg och yttervägg är det för trångt med 70-75cm?
Mellan fast duschvägg och kommod känns det rymligare där?
 
BirgitS
Välkommen till forumet!

Visst går det att ha lite smalare än 80 cm för toaletten men det blir lite mer svårt att komma åt att städa sidorna av toaletten och bakom/under. Vi har en toalett i en nisch som är 75 cm och toaletten sitter inte symmetriskt (för att lämna mer plats för kommoden på väggen bredvid, liten gästtoalett) och det går ju också.

Jag är inte säker på att jag förstår slutet av ditt inlägg men att ha en kommod bredvid toaletten är bättre än att ha en vägg eftersom kommoden inte sticker ut lika mycket från väggen.
 
  • Gilla
Caradan1
  • Laddar…
Om du har ett litet badrum är väl en fast duschvägg ingen vidare lösning? Bättre då med duschväggar som kan fällas in - då kan man placera toaletten närmare duschen.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
1 16386 skrev:
Om du har ett litet badrum är väl en fast duschvägg ingen vidare lösning? Bättre då med duschväggar som kan fällas in - då kan man placera toaletten närmare duschen.
För oss blir det bättre och rymligare i duschen med fastvägg därav vill vi ha det.

Men jag mätte i husvagnen har vi 53-56cm bredd där toaletten är och det fungerar så 75 borde inte vara några problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.