Hej tack för att jag blivit en ny medlem hos er.
Frågan är att jag skulle rätta lutningen på en balkongplåt för att undvika vatten samling på golvet av plåt, kan jag använda flytspackel?
 
Nej.
 
Det är lite svårt att hjälpa då jag inte förstår frågan riktigt... En bild kan ju hjälpa...


Men som @Stefan N redan sagt så går det inte med flytspackel. Om du tänker dig att ta bort plåten, bygga fall och sen lägga tillbaka plåten så beror det på vad som finns under plåten. Är det betong går det med något golvspackel/golvbruk för utomhusbruk, t.ex. https://www.bauhaus.se/kiilto-70-golvbruk
 
anders07 anders07 skrev:
Det är lite svårt att hjälpa då jag inte förstår frågan riktigt... En bild kan ju hjälpa...


Men som @Stefan N redan sagt så går det inte med flytspackel. Om du tänker dig att ta bort plåten, bygga fall och sen lägga tillbaka plåten så beror det på vad som finns under plåten. Är det betong går det med något golvspackel/golvbruk för utomhusbruk, t.ex. [länk]
Hej Anders;
Tack för svaret, jag skulle vilja informera er att plåten som lagt på trä är stabil men lutningen är inte bra, jag tänkte att lägga flytspackel på plåten för att rätta lutningen.
med vänliga hälsningar.
Rasoul
 
Hej det blir inte bra, fukt kommer krypa under spacklet ändå, du behöver ha ett stabilt underlag som du flytspacklar, sedan plåten ovanpå det.

Har du trä under så låter det som att det är lättare att kapa till träbitar som ger det fall du vill ha och sätta i stommen under, alternativt fräsa bort ur befintliga reglar så fallet blir bra och sedan lägga tillbaka plåten
 
R Rasoul skrev:
Hej Anders;
Tack för svaret, jag skulle vilja informera er att plåten som lagt på trä är stabil men lutningen är inte bra, jag tänkte att lägga flytspackel på plåten för att rätta lutningen.
med vänliga hälsningar.
Rasoul
Nej, som @LantbrukarN också säger så kommer det inte att fungera. Det bästa är som han säger att lossa plåten och lägga kilar under så plåten får bättre lutning.
Om du inte kan få loss plåten på något sätt så kan du också lägga en ny plåt ovanpå den gamla med kilar så du sågar från en lämplig regel under för att få till lutningen.

Det finns INGEN massa, cementbaserad eller annan du kan lägga på plåten för att lösa ditt problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.