Har ett enplanshus där jag vill bygga lite plattformar för lättare förvaring. CC takstolar är 120, och en landgång i mitten av 34x120.
Tänkte fästa 45x95 eller 2st 45x70 under landgången och låta säva ut över isoleringen, samt avlast dem mot hanbjälken. Över dessa plankgolv (råspånt). Hittar spåntat furugolv 25 mm till rimligt pris. Hur tror ni det håller. Lite svaj är väl OK för mej.
 
Så länge det bara är lätt förvaring så är det ingen fara.
Har du något hjärtvägg under takstolarna?
I så fall hjälper dem till.

//AA
 
Jag tycker det känns lite oklart vad du tänker göra. Har du bild eller ritning på takstolarna?
 
J justusandersson skrev:
Jag tycker det känns lite oklart vad du tänker göra. Har du bild eller ritning på takstolarna?
Enplanshus, ganska nytt, utan bärande mellanväggar. min enda osäkerhet är hur 25x158 spåntat uppför sig med cc 120cm map nerböjning, svikt etc. Förvaringen är för julgrans- påskprydnader etc. Inga tunga
saker.
 
Inga problem att gå på det sporadiskt. Råspontstak, 23x120 på c/c 1200, går ju takläggare på varje dag. Underramen till en W-takstol brukar vara dimensionerad för 50 kg/m2 som tillkommande last. Det bli många julgransprydnader...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.