Höghus Höghus skrev:
Kakelsåg på Jula, 399:-
[länk]
Köpte en för kommande kakling, men den känns lite sladdrig.
Höjdjusteringen för klingskydet begriper jag mig inte på, och vagnsbulten snurrar redan runt inne i plasten.
Men den funkar säkert för några kakelplattor.

/Höghus
Jag kan inte rekomendera den, lätt att det flisar sig eller blir ett dåligt snitt. Jag köpte en sådan för att kapa ett par 60cm plattor på längden då den andra kapen jag har där kapskivan löper i en släde ovanför inte kan kapa längre än 50cm. Anhållet är rangligare än rangligast. Kvaliteten på snitten är ljusår ifrån varandra. Det skvätter rejält med vatten kring den, för att kyla klingan la jag en vattenslang i behållaren för att kontinuerligt fylla på den.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Bosch och Dremel kampanj på duab.se
[länk]
Bara 1853 artiklar på kampanj.. man får nog veta vad man vill ha om man inte vill lägga en stund på att bläddra igenom :crysmile:
 
  • Haha
  • Gilla
ergonomen och 1 till
  • Laddar…
AXS
  • Gilla
Willewonka och 8 till
  • Laddar…
X xxx.maws skrev:
Bosch GEX 40-150 excenterslip för 1726kr på Amazon.se

[länk]

Finns även några andra blå Bosch saker.
Jaha... Då blev det ytterligare en sak jag knappt visste att jag behövde....

Någon som vill tipsa om lämpliga/prisvärda sandpapper?
 
  • Gilla
trojlee
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Jaha... Då blev det ytterligare en sak jag knappt visste att jag behövde....

Någon som vill tipsa om lämpliga/prisvärda sandpapper?
Jag köpte Bosch original slippapper i femtiopack för att få ner styckpriset. Billigast var Conrad.se men jag kollade inget annat i utlandet.

//Ronnie
 
  • Gilla
niaan och 1 till
  • Laddar…
C Chentin skrev:
Jaha... Då blev det ytterligare en sak jag knappt visste att jag behövde....

Någon som vill tipsa om lämpliga/prisvärda sandpapper?
Mirka slipnät i storpack är det prisvärdaste jag provat. Undvik papper där det står bosch på förpackningen. Painpro eller amazon .se
Glöm inte pad saver.
 
  • Gilla
JohanLun och 4 till
  • Laddar…
GEX 40-150 GEX 125-150 eller GEX18V-125 ?

Vilken är den bättre slipen?
 
G gmanhem skrev:
GEX 40-150 GEX 125-150 eller GEX18V-125 ?

Vilken är den bättre slipen?
Jag har GEX 125 150 ave och är supernöjd med den.
Otroligt bra dammuppsamling om hela pappret ligger an och typ noll vibrationer samtidigt som den har bra avverkning.
 
I
G gmanhem skrev:
GEX 40-150 GEX 125-150 eller GEX18V-125 ?

Vilken är den bättre slipen?
Bättre på vilket vis? Man får vanligen vad man betalar för, särskilt när man väljer inom samma märke, vilka funktioner du behöver och vad du har för smak vet bara du. Läs på lite om skillnaderna och om det inte räcker, skapa en tråd och samla likasinnade för att diskutera valet.
 
I Ironside skrev:
Bättre på vilket vis? Man får vanligen vad man betalar för, särskilt när man väljer inom samma märke, vilka funktioner du behöver och vad du har för smak vet bara du. Läs på lite om skillnaderna och om det inte räcker, skapa en tråd och samla likasinnade för att diskutera valet.
Jag kanske är fel ute, men ersätter inte GEX 40-150 GEX 125-150? Det tredje alternativet är ju batteridriven variant.
 
Med gex 125-150 är att man får med 3 slipplattor vilket är en fördel.:cool:(y) #harensådan
 
ullberg
En tråd om (enhands-)tvingar fick mig att googla lite på wolfcraft som är mina favorittvingar även om jag pga pris har ffa Irwin . Prissättningen på hornbach för 915mm (billigare än exv. 700mm) tror jag är en effekt av av prisgarantin - CDON har den produkten billigt, lev från Conrad men när man klickar in där hittar jag den inte så kanske något fel i länken CDON<->conrad

Skärmdump av Wolfcraft Enhandstving PRO 100-915 mm på Hornbachs webbplats med pris och produktspecifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tror det är billigt för en så lång tving - jag köpte i alla fall två :)

/U
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.