Q qvintus4 skrev:
Någon som köpt i från den här firman ?? Pvc fönster i från polen [länk]
Hej, vi köpte fönster av termoplus i höstas till vår sommarstuga, allt gick smärtfritt tills allt var klart. Sedan började problemen när vi putsade rutorna. Det visade sig att alla fönsterrutorna var smutsiga in i glaspaketen, vi klagade på detta och fick rutorna bytta men de nya var lika smutsiga från fabriken, nu har vi väntat på att få besked på byte av rutor sedan november förra året. Vi har fått löften i olika omgångar att de kommer att byta rutorna men hela tiden skjuts tidpunkten framåt. Förra veckan kom det 2 unga grabbar att titta och mäta rutorna men de kunde inte ge nån besked om byte av rutbyte. Vår åsikt om Termoplus är att så länge allt är ok så funkar det, men blir det reklamation så får man ett helvete.
Antingen svarar de inte eller så skjuter man allt framåt hela tiden.
Jag anser att Termoplus är inte seriös företag fullt ut.
Det är ett stort risktagande att köpa fönster av Termoplus.
Rekommenderar INTE Termoplus!
 
  • Gilla
Bjarnen och 1 till
  • Laddar…
De är jo ett svenskt bolag så det har inte så mycket med polen att göra föresten 99 procent av fönster är tillverkade i föra detta öst länder
 
  • Gilla
uuu
  • Laddar…
H hanbch skrev:
Är märket Gealan så ska ni undvika det som pesten eftersom de tillverkas av skumma typer
i flera länder
Snälla nån, vet du vad du pratar om? Gealan är en tysk profil som tillverkats och utvecklats sedan 1962. Dessa profiler köps in av säkert tusen olika fabriker i hela europa som sen tillverkar fönsterprofiler. Att det bland dessa finns några oseriösa tillverkare vet jag oxå. Själv har mitt företag levererat till över tusen kunder i Sverige. Alla inköpta och tillverkade av i allra högsta grad seriösa företag.
Hur kan man gå ut på ett sånt här forum och vräka av sig något man över huvud taget inte har en aning om.
IQ fiskmås?
 
  • Gilla
Locktit
  • Laddar…
P piotr1983 skrev:
jag kan rekommendera ett företag från polen som säljer och monterar PVC fönster i Sverige.
De utförde ett bra jobb hos mig häromdagen. Billig montering.
Du skrev 2018. Tror du att firman är fortfarande kvar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.