imported_Benno imported_Benno skrev:
Vad är orsaken?
När en Tekniker skall felsöka om 2 år och det är avbrott eller för högt ohmtal på grund av dålig kontakt, då är det inte kul om den är inbyggd, har råkat ut för det flera gånger
 
C
Låter vettigt. Är det brukligt att göra något annat för att underlätta/möjliggöra byte av en kontakt utan att demontera fodret?
 
pelpet pelpet skrev:
Jag fick svar från SP-fönster också. De tyckte att man skulle beställa förmonterade larm från fabrik eller köra utanpåliggande.
Gammal tråd, men jag undrar hur det blev sen med magnetkontakterna.

Vi ska bygga nytt och funderar på att välja SP Fönster. Jag pratade med dem idag och frågade om man kunde få magnetkontakter monterade från fabrik, men det gick tydligen inte. Det blir alltså till att montera själv om vi väljer dem ...
 
M mlindsten skrev:
Gammal tråd, men jag undrar hur det blev sen med magnetkontakterna.

Vi ska bygga nytt och funderar på att välja SP Fönster. Jag pratade med dem idag och frågade om man kunde få magnetkontakter monterade från fabrik, men det gick tydligen inte. Det blir alltså till att montera själv om vi väljer dem ...
Vi köpte fönster från Velfac och de har fabriksmonterade magnetkontakter som valbart tillbehör. Man måste då tänka på att ha någon på plats för att ansluta kablaget när fönstret monteras.
 
G Gamla gubben skrev:
Vi köpte fönster från Velfac och de har fabriksmonterade magnetkontakter som valbart tillbehör.
Ja, det verkar finnas hos många tillverkare. Det är Tanum-fönster i offerten och de erbjuder magnetkontakter från fabrik. Vi skulle dock vilja byta till SP (av estetiska skäl), men frågan är om det blir bekymmer pga magnetkontakterna ...
 
M mlindsten skrev:
Jag pratade med dem idag och frågade om man kunde få magnetkontakter monterade från fabrik, men det gick tydligen inte.
Uppdatering:
Jag har pratat med Svenska Fönster (SP Fönster) igen och den här gången fick jag prata med någon från konstruktion (förra gången pratade jag med kundtjänst). De kan leverera med magnetkontakter. Kontakterna levereras dock lösa men hålen är borrade. Att de inte sätter i kontakterna är för att inte kabeln ska skadas vid hantering/transport.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.