Behöver ett bra tips om hur jag ska göra för att hantera vatten som samlas utanför dörren till min jordkällare, se bild!
Vatten samlas ovanpå schiffer plattorna framför dörren Vattenpölar framför en jordkällardörr med schifferplattor och omgivande stenmur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vattenpöl ovanpå schifferplattor vid ingången till en jordkällare med stenmur runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
tommib
Tja, det finns inte så många andra sätt att hantera det där än att se till att det finns fall bort från dörren på ena eller andra sättet. Antingen sänker du marken hela vägen ut eller så gräver du ner en brunn och ett avloppsrör som mynnar på något lämpligt ställe.
 
Jag löste det genom att göra en stenkista framför dörren enligt bild!
Det regnade som mest 160mm under ett dygn i dessa trakter under augusti och det fungerade väldigt bra
 
  • Stenkista framför en sliten träddörr och stenmur, designad för att hantera kraftiga regnmängder.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
G geteye skrev:
Jag löste det genom att göra en stenkista framför dörren enligt bild!
Det regnade som mest 160mm under ett dygn i dessa trakter under augusti och det fungerade väldigt bra
Det där är ju ett fotomontage, har du någon bild på hur det verkligen ser ut?
 
Jag beskrev bara hur jag löste det, kan återkomma med bild då snön töat bort
 
  • Gilla
b8q
  • Laddar…
Jag tolkade det hela som en illustration över hur det skulle se ut under beläggningen?
 
Hittade en bild där den syns lite grann
innan den var färdig!
 
  • Delvis byggd stenkista bakom stenar och växter med en pil och text som beskriver synligheten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Norrtull
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.