Nu lämnar jag in den.. kopplade bort jorden och körde på 200 grader i typ en halvtimme satte dumt nog fingret på höljet och andra på diskbänk och fick en kyss.. obs barn och katt fanns inte närvarande och sambo är ssk med kurs i hlr men absolut inte att rekommendera andra att försöka som jag gjorde!
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
A
S sagan1 skrev:
Nu lämnar jag in den.. kopplade bort jorden och körde på 200 grader i typ en halvtimme satte dumt nog fingret på höljet och andra på diskbänk och fick en kyss.. obs barn och katt fanns inte närvarande och sambo är ssk med kurs i hlr men absolut inte att rekommendera andra att försöka som jag gjorde!
Inget fel på kyssar!
Men du har troligen ett rejält jordfel, typ kortslutning, kanske en råtta?
 
  • Gilla
sagan1
  • Laddar…
Jag återkopplar resultatet av felsökning på firma..jag vill ha till den till varje pris..
 
A
spar pengarna den är från 1989 och de enda reservdelar som finns kvar är ugnstermostat och plattornas strömställare.
om det är ett element måste det måttbeställas och kan då kosta minst 4000.-
 
A
har du tur så är det en platta och det finns ersättare för dessa
 
electroluxaren skrev:
har du tur så är det en platta och det finns ersättare för dessa
Kan det vara platta trots att dessa funkar ua endast när ugn kopplas till som jfb löser.
 
A
egentligen inte
mätningar erfordras
 
Dom kom,elementfel,de kopplar ur ugnselementet och jag tar spisen åter,kan använda plattor som resev till den andra spisen.Electroluxaren antydde element kunde nytillverkas..var vänder jag mig för det?
 
A
S sagan1 skrev:
Dom kom,elementfel,de kopplar ur ugnselementet och jag tar spisen åter,kan använda plattor som resev till den andra spisen.Electroluxaren antydde element kunde nytillverkas..var vänder jag mig för det?
måttbeställs hos EGO

de gamla plattorna passar bara en motsvarande spis med samma spänning och ålder
 
EGO var finns de,den andra har även den 400V 3 fas är en Electrolux smalspis med samma dim på plattorna så jag hoppas de kan passa
 
Jag har skickat fråga till Relek som gör elpatroner väntar på svar..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.