Fick ett angrepp av parksallad som jag grävde bord för 3 år sedan, sedan har området legat täckt. Nu vill jag lägga igen området som är kanske 3 x 3 m. Problemet är att det är omöjligt att få tag på gräsmattejord där jag bor.

Kan jag köpa dressjord i säck och lägga ut och sedan så gräs?
 
S
Hur tjock med jord behöver du?
Är det tjockt kommer det sjunka med påsjord. Det står att du bor i Solna. Borde bara vara att ringa ett åkeri och be att få en storsäck utkörd om det är svårt att tippa.
 
Hagby åvc säljer gräsmattejord. Du köper säckar och fyller.
 
S sinuslinus skrev:
Hur tjock med jord behöver du?
Är det tjockt kommer det sjunka med påsjord. Det står att du bor i Solna. Borde bara vara att ringa ett åkeri och be att få en storsäck utkörd om det är svårt att tippa.
Det är kanske 10 cm. Är vid sommarstugan på en liten ort, så inte i Solna.
 
R Robert-san01 skrev:
Hagby åvc säljer gräsmattejord. Du köper säckar och fyller.
Dom slutade sälja jord för ett år sen.
 
S
A Andreas12345 skrev:
Det är kanske 10 cm. Är vid sommarstugan på en liten ort, så inte i Solna.
kan du få tag i jord från någon bonde eller så och sen toppa med typ toppdress att så i?
 
S
R Robert-san01 skrev:
Det hade jag missat!

Kollade lite och NCC Arlanda säljer jord till privatperson.

[länk]
Ncc tar 600kr för ett släp kross och 800kr för jord. Ovärt att köpa utan konto där. Nästan billigare att beställa ett tipplass.
 
S sinuslinus skrev:
Ncc tar 600kr för ett släp kross och 800kr för jord. Ovärt att köpa utan konto där. Nästan billigare att beställa ett tipplass.
Jag köper kross där och tycker det är helt ok för drygt 2ton som jag får på mitt släp. Men för ett 700kg hade jag nog också tvekat.
 
  • Gilla
sinuslinus
  • Laddar…
S
R Robert-san01 skrev:
Jag köper kross där och tycker det är helt ok för drygt 2ton som jag får på mitt släp. Men för ett 700kg hade jag nog också tvekat.
Gillinge tar väl också personbilssläp.

Där jag bor kan man åka 10 minuter längre än till NCC och får lastat kross för 300 kr. I våras beställde jag istället ett tipplass 0-16 och på fakturan stod 900kr utkörning plus 103kr per ton. ;):D

Nu var det ju inte så mycket till hjälp för TS…
 
S sinuslinus skrev:
Gillinge tar väl också personbilssläp.

Där jag bor kan man åka 10 minuter längre än till NCC och får lastat kross för 300 kr. I våras beställde jag istället ett tipplass 0-16 och på fakturan stod 900kr utkörning plus 103kr per ton. ;):D

Nu var det ju inte så mycket till hjälp för TS…
Ja, Gillinge tar också personbilssläp men den krossen ligger sämre till för mig. Har handlat där en gång när NCC var stängt för semester.

Köpte 2*8t, kostade 6000kr. Tyckte det var billigt... :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.