Jag har renoverat mitt sovrum och tog bort en gammal inbyggd garderob och byggde upp en gipsvägg där garderoben stod. När jag väl fick upp väggen insåg jag att jag borrade in hålen till badrummet och nu har kaklet i badrummet gått sönder och har hål genom väggen. Några tips på hur jag ska åtgärda detta?
 
Redigerat:
Var i badrummet finns hålen, hur stora? Normalt inget problem om man tätar med silikon och kakelfog, alt. byta några plattor om det är utanför duschen.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Var i badrummet finns hålen, hur stora? Normalt inget problem om man tätar med silikon och kakelfog, alt. byta några plattor om det är utanför duschen.
hålen sitter där jag markerat med A . De är ca 8mm
 
  • Schematisk bild av badrumsdesign med markerade hål betecknade med 'A' och måttangivelser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ganska riskfritt med andra ord, silikon eller byt ut kakelplattorna som är skadade.
 
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Ganska riskfritt med andra ord, silikon eller byt ut kakelplattorna som är skadade.
skulle det påverka tätskiktet?
 
Går ofta att byta en platta utan att skada tätskiktet. Det ligger heller inte i en riskzon
 
BirgitS
Fast när det är hål genom väggen så är ju tätskiktet skadat. Man kan få det tätt genom att fylla hålen med mycket silikon.
 
tack för svar! kommer det hålla i flera år då? kan jag känna mig lugn om jag fyller hålen med silikon och byter ut kakelplattorna som har gått sönder?
 
BirgitS
Silikon sitter bra i många år. Vi har hål som förra ägaren fyllde med silikon så det är ju mer än 10 år sen.
 
har ni samma hål som mig? (från sovrum in till badrummet)
 
BirgitS
Nej, det är hål som inte går rakt genom väggen utan går genom kaklet och slutar mitt i lättbetongen därför att förra ägaren flyttade på handdukstorken.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.