Har en Bestway ovanmarkspool enligt bild nedan, 3 m diameter o halvt nedgrävd/inbyggd!
Ovanmarkspool halvt nedgrävd på trädäck, vatten på marken nära pumpen och trallen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inatt tappade vi väldigt mycket vatten, ca 5 cm, vilket aldrig hänt ens den varmaste sommardagen!
Pumpen lät också väldigt mycket, antar för att det fyllts med luft då det va så lågt vatten!
Har kollat slangar och läckor men kan inte se något med blotta ögat!
Har fyllt på vatten igen och startat pumpen, men hittar inget! Ska avvakta någon timme för att se om det sjunker igen!
Någon som haft samma problem o lyckats komma på vad det var?

Nedan är vattennivån i skvalpen i morse och jämförelse med nu när jag fyllt på till samma nivå som igår eftermiddag!

Inbyggd Bestway ovanmarkspool med synlig skimmeröppning och lägre vattennivå jämfört med tidigare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Del av en blå ovanmarkspool med synlig skimmerkorg och lägre vattennivå, tecken på potentiell läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit:
Det ligger lite vatten på marken under trallen vid pumpen och till höger om den på första bilden!
 
Redigerat:
Hittade detta nu :(
Är det linerbyte som gäller?

 
Inget synligt hål/reva?
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Lexington Lexington skrev:
Hittade detta nu :(
Är det linerbyte som gäller?

[video]
Det går att fixa rätt stora revor. Enklast nu är att göra det inifrån med en vanlig linerlagningslapp. Större skador brukar vara väldigt svåra att få släta och snygga lagningar över, men är inte linern spröd av ålder så blir det tätt och starkt.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Corpes Corpes skrev:
Inget synligt hål/reva?
Jo, hittade ett litet litet hål nästan nere vid botten på insidan när jag lokaliserat läckan på utsidan, lagade med medföljande reparationslapp och har varit tätt sen dess.
Hörde av mig till Bestway för eventuell reklamation (bara fyra månader gammal liner), vi har varit väldigt noga med att inte ha något vasst/hårt alls i poolen så svårt att se att vi har gjort något, men får vänta och se vad dom säger. Förväntar mig inte direkt att vi får en ny och kan ju inte bevisa att vi inte tagit hål i den själva, får isf hoppas på lite goodwill.
 
Beror ju också på var hålet är, sitter det i en skarv är det kanske lättare med en reklamation än om revan är mitt på linern.
 
  • Gilla
Lexington
  • Laddar…
Corpes Corpes skrev:
Beror ju också på var hålet är, sitter det i en skarv är det kanske lättare med en reklamation än om revan är mitt på linern.
Säkert, och hålet sitter nära en skarv men inte direktkontakt, dessutom är det mer bara ett litet hål än en reva, som sagt förväntar mig inget, bara trist!
 
  • Gilla
teike
  • Laddar…
Måste bara återkoppla här.

Efter kontakt med Bestway så kommer dom skicka en ny liner (y)

Trodde väl inte riktigt på det själv, men mycket bra skött!
 
  • Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.