Hej,
Har precis beställt en Newport, 4 meter diameter, 150 cm djup pool från Primastarpool.
Markarbetena är snart klara och montering av pool mm påbörjas inom någon/några veckor.
Tänkte se om någon här har erfarenhet av just denna pool och kan delge lite information/tankar kring denna och gärna bilder på pågående och färdigt projekt.
 
Hej,

Inte mycket svar du har fått här minsann! Jag sitter i samma sits som du gjorde och undrar om du kan dela med dig lite om hur du gjorde med återfyllnaden runt poolen? Grävde du ner hela poolen? Har du återfyllt med ”torrblandad” cement hela vägen upp eller hur gjorde du? Känner att det är ju ett jädra jobb att blanda ihop 4m3 i en cementblandare…. :surprised:
 
  • Gilla
Patrik_B_81
  • Laddar…
Hej,
Vi grävde ner den ca 1 meter. 0,5 meter kvar ovan mark för att kanten skulle komma i nivå med altanen som ligger 0,5 över mark. Återfyllde med torrblandad betong ca 0,75 m.
Funkar bra.
Vi sålde huset 1 månad efter att poolen blev klar men bor nu bara 200 meter bort så vi har ko takt med nya ägarna. Allt verkar vara tipp topp.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Jag förstår, surt att lägga så mycket arbete och sedan sälja en månad senare… :D

Men då vet jag, får väl bara bita ihop och beställa hem ett lass gjutgrus, hyra tombola och köpa hem en pall cement! Kommer bli ett tungt jobb… :sweat:
 
Vi öste ner direkt i gropen. Ett lager grus och sen ett lager cement, rörde runt lite med ett spett och sen vattna med slang. Det blev stenhårt.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
P Patrik_B_81 skrev:
Vi öste ner direkt i gropen. Ett lager grus och sen ett lager cement, rörde runt lite med ett spett och sen vattna med slang. Det blev stenhårt.
Aha, det lät ju väldigt mycket smidigare!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.