leby leby skrev:
Återfjädrande är det i princip bara dimmer som kräver. Nolla vill dock de flesta ha för att fungera bra även om det finns de som tar nollan bakvägen så att säga via lampan men inget att rekommendera.
Tack för infon, varför är det inte att rekommendera?, verkar vara ganska vanligt att folk gör så. Men för övrigt är det bara några uttag som saknar nolla hemma, så där kan jag dra om så att jag får nolla.
 
GK100 GK100 skrev:
Det leby skrev ska du inte se förbi, med många av puckarna och så för tex Shelly kopplar man fasen som signal. Brytarna du visade är oavsett hur fina de är med stor sannolikhet dåliga elsäkerhetsmässigt enligt våra krav. Så ha det i tankarna oavsett så du inte kommer på det i för sent läge.
Skall provbeställa en och dementera den, så får jag se om den är dåligt byggd eller inte. Hur vi än vänder på det kommer det mesta från Kina, bra som dåliga saker.
 
Tomas GBG Tomas GBG skrev:
Tack för infon, varför är det inte att rekommendera?, verkar vara ganska vanligt att folk gör så. Men för övrigt är det bara några uttag som saknar nolla hemma, så där kan jag dra om så att jag får nolla.
Det begränsar ex vilken ljuskälla du använder, Fibaro kräver bypass och Shelly har inte riktigt fått till sin SL dimmer. Med N funkar alla smart grejer. Du behöver ju inte ha pucken vid brytaren utan kan ha den i en kopplingsdosa där det är enklare.
 
  • Gilla
Tomas GBG
  • Laddar…
Tomas GBG Tomas GBG skrev:
Skall provbeställa en och dementera den, så får jag se om den är dåligt byggd eller inte. Hur vi än vänder på det kommer det mesta från Kina, bra som dåliga saker.
hur gick det?
 
  • Gilla
Tomasmexitegel
  • Laddar…
Brytarna du köpt verkar kräva jord också. Allafall dosorna till dessa är i metall och ska skyddsjordas. Snickarna hatar dom för de är fyrkantiga
 
M matte2k skrev:
hur gick det?
Ursäkta sent svar, men jag provbestälde iallafall en, demonterade den totalt. Superkvalitet. Har köpt till hela huset nu.
 
  • Svart vägguttag med guldfärgade detaljer monterat på en vit vägg nära en träyta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är de skyddsjordade?
 
D Daniel 109 skrev:
Är de skyddsjordade?
D Daniel 109 skrev:
Är de skyddsjordade?
Jepp, finns en speciell anslutning för det på insidan Så ja. Har även jordfelsbrytare. Skulle tro att man inte behöver skyddsjorda då jordfelsbrytare är med. Men det kanske du vet bättre?
 
T Tomasmexitegel skrev:
Jepp, finns en speciell anslutning för det på insidan Så ja. Har även jordfelsbrytare. Skulle tro att man inte behöver skyddsjorda då jordfelsbrytare är med. Men det kanske du vet bättre?
Jordfelsbrytare skyddar mot andra saker än skyddsjord.
 
Dessa har ju fyrkantiga dosor bakom. Får en puck plats i dessa?
 
S sjoelund skrev:
Jordfelsbrytare skyddar mot andra saker än skyddsjord.
Så är det säkert, sitter du inne med kunskapen får du gärna dela med dig.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Dessa har ju fyrkantiga dosor bakom. Får en puck plats i dessa?
Dom är 86x86x50mm.
 
D
T Tomasmexitegel skrev:
Ursäkta sent svar, men jag provbestälde iallafall en, demonterade den totalt. Superkvalitet. Har köpt till hela huset nu.

Var köpte du dessa ?
 
D DSOS skrev:
Var köpte du dessa ?
Dom finns att köpa ifrån deras egna site, men det ser ut att finnas på andra när jag googlade.
https://www.busterandpunch.com/eu/

Jag har sneglat på B&P tidigare, framförallt är deras dimmers läckra.
 
Det är ju inte Buster & Punch orginal-grejer, så jag undrar också var du beställde dem?
 
  • Gilla
DSOS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.