Hej!
Behöver råd kring påbyggnad av grundmur till ett hus med krypgrund. Muren är helt enkelt för tunn (djupet) på en del av huset och för att det ska linjera med resten av huset tänkte jag helt enkelt utöka den ca 100mm. Jag behöver råd kring hur detta ska göras. Tänkte först gjuta men funderar kring hållfastheten eller om man ska gå hela vägen ner så det följer hela grundmuren. Funderar även att lägga en cellplastskiva ca 20mm mellan den gamla muren och den tänkta påbyggnaden då jag har vattenburen golvvärme. Vad säger ni om denna påbyggnad? Material? Leca men detta suger ju vatten?
 
Finns det ingen som har lite kunskap kring detta? Kolla bifogad enkelt ritad bild.
Som ni ser på bilden är det röda det jag vill bygga på eller utöka i djup. Övrigt svarta är grundmuren original. Det dubbla skiktet upptill som ska vara referensen. Sannolikt är det dubbelt upptill då det är tegel där. Sektionen jag vill utöka har inte funnits någon telefasad.

Kanon om någon kan svara. Behöver hjälp snabbt.
 
  • Enkelt ritad skiss som visar en väggsektion med röd linje markerande planerad utbyggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.