Några vänner av cirkus 1940-1960 års födsel har sågat genom både råttor och hugg ormar när de kapad med motor såg genom väggen. så finns ju säkert många otrevliga alternativ.
 
qvimeq skrev:
Några vänner av cirkus 1940-1960 års födsel har sågat genom både råttor och hugg ormar när de kapad med motor såg genom väggen. så finns ju säkert många otrevliga alternativ.

huuuuaaaa! :x huggorm???
 
Jag hade gissat på puts som lossnar bakom tapeten. Tapet lär ju röra sig av flera anledningar och puts är så svagt att det kan lossna lite då och då. Stämmer ju bra tidsmässigt med, eftersom puts användes överallt under 50- talet när huset byggdes.
Det hände bakom min sovrumstapet i min förra lägenhet (byggt -57).
 
Tack för beskrivningen av ljuden. Bor i ett gammalt hus med rätt så många ljud och djur som ekorrar, möss, getingar, skogsmyror, små myror. Men det här ljudet slår allt. Tyvärr kan katten inte ta dem. Hon sover dessutom i sovrummet med knastrande ljudet som skapar bilder i huvudet att väggen håller på att rämna. Vet ni vad det är för djur? Hör och hämpna. Stora humlor.

De kommer igång i slutet av juli. Oklart varför. Kanske bygger de om boet? Ljudet som knastrar är nog från deras vingar för att hålla temperaturen uppe eller nere under natten. När vi bankade på väggen lät det som motorcyklar och ibland låter det som ett gällt ljud, basiskt ljud. Vet inte hur de lyckas med de olika ljuden, men det är nog värt ett naturprogram för sig.

Nu är boet rätt så stort, vi kan se humlorna
flyga in rätt så ofta, men de är annars rätt så diskreta och lugna. Synd bara att de är störande nattgäster i sovrummet tak. Känns som de snyltar på vår kroppsvärme genom väggarna.
 
  • Gilla
Trollöra
  • Laddar…
Fick du någon gång klarhet i vad du hade i väggen?

Undrar då jag själv hört ljud som ”rumsterande” inuti ytterväggen på min kolonistuga. Rätt hög ljud (hörs både från utsidan och inomhus), men inget spring, pip el kraftsande (rumstrering är bests ord j kan komma på)

Hörs, konstig nog, mest dagtid (ca 14-19) när solen steker som mest på väggen…
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.