Hand som håller en elektrisk strömbrytare nära en uppkopplad kontakt med märkta anslutningspunkter 1, 2, 3.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blir det ok om jag
Kopplar in brytaren vänd så här eller vilken färg ska på 1, 2 och 3 ?
Tacksam för svar!
 
Var har du köpt brytaren?
Kolla på deras hemsida efter inkopplingsanvisning.

Det går även att mäta sig fram till hur det ska vara inkopplat.

Den gröna tråden har sprucken isolering, kan behövas en större översyn av apparaten.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Var har du köpt brytaren?
Kolla på deras hemsida efter inkopplingsanvisning.

Det går även att mäta sig fram till hur det ska vara inkopplat.

Den gröna tråden har sprucken isolering, kan behövas en större översyn av apparaten.
I Ibex53 skrev:
[bild] Blir det ok om jag
Kopplar in brytaren vänd så här eller vilken färg ska på 1, 2 och 3 ?
Tacksam för svar!
tack Demmpa!
Hade brytaren hemma så jag vet inte längre var den är köpt, därför ingen tillgång till inkopplingsanvisning!
Jag såg att isoleringen är sprucken och tänkte se över allt men ville först få reda på hur det ska kopplas.
Det ena stiftet nr.3 på den nya brytaren har en annan ”färg” kan det vara av någon orsak?
 
I Ibex53 skrev:
[bild] Blir det ok om jag
Kopplar in brytaren vänd så här eller vilken färg ska på 1, 2 och 3 ?
Tacksam för svar!
Har det fungerat som det är lagt på bilden med gamla brytaren och vad är den till för? Annars verkar du ha lika typer av brytare där med slutning mellan 1.2 och signallampan mellan 2-3 som även det annorlunda färgade stiftet 3 pekar på dvs nolla eller minus för lampan där.

Så har det varit ok kopplat förut kan du flytta över lika som du håller det på bilden.
 
GK100 GK100 skrev:
Har det fungerat som det är lagt på bilden med gamla brytaren och vad är den till för? Annars verkar du ha lika typer av brytare där med slutning mellan 1.2 och signallampan mellan 2-3 som även det annorlunda färgade stiftet 3 pekar på dvs nolla eller minus för lampan där.

Så har det varit ok kopplat förut kan du flytta över lika som du håller det på bilden.
Tack! Då vågar jag prova!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.