Hej!

En möjligtvis lite abstrakt fråga, men finns det någon generell praxis / bra sätt att använda detta forum på när man står som total nybörjare med tummen (delvis...) mitt i handen inför alla beslut som ett första husbygge innebär - med tusen frågor och funderingar?

Jag har lärt mig massor på någon veckas intensivt läsande av allt från ventilationssystem till Rw-värden på olika material. Samtidigt är det svårt att visualisera helheten, hur kommer vi uppleva summan av kardemumman när väl alla bitar av pusslet lagts och vi står där i vårt färdiga hus?

Det känns som om jag vill starta en enda tråd om bygget, från start till färdigt, men brukar folk ge respons på en sån tråd med alla olika frågeställningar som dyker upp - eller är det smartare att sprida ut mina funderingar över 100 enskilda trådar istället? Vad tror ni?
 
  • Gilla
Robris
  • Laddar…
Düsseldorff
Vi älskar projekt-trådar så starta en om ditt bygge. Men då vill vi också ha kontinuerliga uppdateringar med bilder, annars blir det ingen hjälp.
 
  • Gilla
Robris och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Vi älskar projekt-trådar så starta en om ditt bygge. Men då vill vi också ha kontinuerliga uppdateringar med bilder, annars blir det ingen hjälp.
Grymt kul att höra, då startar jag en tråd för hela bygget så fort vi har en planlösning att visa upp!

Vi planerar ett "H-hus" på 1.5 plan där vi har två våningar i "vänstra byggnaden" men öppet till nock i resten av huset, samt en utbyggnad som kommer bli en ljudisolerad musikstudio (på hobbynivå). Hoppas att andra ska tycka detta är lika intressant att följa som en själv gör!
 
  • Gilla
Robris och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.