Hej,
Jag flyttade från en lägenhet men behövde fixa bänkskivan på grund av några knivskrapor på bänkskivan. Jag har nu fått fakturan och det står att hantverkaren har gjort jobbet i 14 timmar. Jag tycker att timmarna är för mycket jämfört med det utförda jobbet. bänkskivan var cirka 140 cm lång och var ansluten till diskbänken. köket har också kakel. hur många timmar tycker ni att jobbet borde ha varit för att jag känner mig lite lurad. tack för dina insikter
 
Vad hade ni kommit överens om? Vad är det hantverkaren gjort med bänkskivan?
 
  • Gilla
Joehlin
  • Laddar…
A
A Ade09 skrev:
Hej,
Jag flyttade från en lägenhet men behövde fixa bänkskivan på grund av några knivskrapor på bänkskivan. Jag har nu fått fakturan och det står att hantverkaren har gjort jobbet i 14 timmar. Jag tycker att timmarna är för mycket jämfört med det utförda jobbet. bänkskivan var cirka 140 cm lång och var ansluten till diskbänken. köket har också kakel. hur många timmar tycker ni att jobbet borde ha varit för att jag känner mig lite lurad. tack för dina insikter
välkommen..
men jag tror att bilder och mer information om vad som skulle ha blivit utfört kommer nog att hjälpa ge ett eller flera bra svar.
 
  • Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Diskade hantisen också?
 
  • Haha
Tompawow och 2 till
  • Laddar…
Maskintok skrev:
välkommen..
men jag tror att bilder och mer information om vad som skulle ha blivit utfört kommer nog att hjälpa ge ett eller flera bra svar.
Tack för ditt svar. Jag har ingen bra bild men jag har bifogat ett kort klipp. hantverkaren bytte bänkskiva till en ny. han gjorde också ommonteringen av diskbänken.
Nytt kök med bytt bänkskiva och ommonterad diskbänk i vit inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Villa vista Villa vista skrev:
Diskade hantisen också?
ja det var också gjort
 
M MetteKson skrev:
Vad hade ni kommit överens om? Vad är det hantverkaren gjort med bänkskivan?
vi hade inget överens. Jag frågade hur lång tid jobbet tar innan det började men han kunde inte ge något svar eftersom han var osäker. han bytte ut den gamla bänkskivan och gjorde om diskbänken
 
Düsseldorff
14 timmar låter spontant mycket. Hur länge var han på plats?
 
  • Gilla
claym
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
14 timmar låter spontant mycket. Hur länge var han på plats?
Och fanns det grejor på plats eller har han varit o hämtat, han lär åxå ha fått stänga av vattnet, tagit hål för diskbänken..
Vart i Sverige är det?
 
B
Kan de va så att snickaren hade dit en rörmokare för demontering och återmontering av blandare när ny bänkskiva är på plats.

Då låter priset fullt rimligt
 
  • Gilla
Rampage2216 och 4 till
  • Laddar…
A Ade09 skrev:
vi hade inget överens. Jag frågade hur lång tid jobbet tar innan det började men han kunde inte ge något svar eftersom han var osäker. han bytte ut den gamla bänkskivan och gjorde om diskbänken
Men om han har:
demonterat blandare
Demonterat bänkskiva
Demonterat ho
Kapat bänkskiva
Kapat hål för ho
Monterat bänkskiva

Det är ju säkert en dags jobb. Har han sedan handlat och städat är det ju inte helt orimligt.
 
  • Gilla
Bröstmjölk och 7 till
  • Laddar…
Om man tar in rörmokaren för en skruvkoppling till en blandare så är man ganska medioker i sitt yrkeskunnande. Men om det är en fast koppling så kanske denne behövt att ta ut en röris. Men det är svårt att ta ställning till om det är saltat eller inte då du inte har bifogat några specs. Om det enbart står 14 timmar för enbart hans/hennes jobb så är det i överkant såvida det inte är lång resväg, krångligt utöver det vanliga etc. Men börja med att fråga snickaren så att inga missförstånd om varför uppstår.
 
  • Gilla
remrag och 2 till
  • Laddar…
A
Silver78 Silver78 skrev:
Om man tar in rörmokaren för en skruvkoppling till en blandare så är man ganska medioker i sitt yrkeskunnande. Men om det är en fast koppling så kanske denne behövt att ta ut en röris. Men det är svårt att ta ställning till om det är saltat eller inte då du inte har bifogat några specs. Om det enbart står 14 timmar för enbart hans/hennes jobb så är det i överkant såvida det inte är lång resväg, krångligt utöver det vanliga etc. Men börja med att fråga snickaren så att inga missförstånd om varför uppstår.
Varför då?
i dagens samhälle så skulle jag agerat lika isåfall..
bättre med yrkesmän inom sin bransch som kan svara för sitt arbete med sin försäkring än att snickaren skall stå med hundhuvudet...
 
  • Gilla
Toja59 och 1 till
  • Laddar…
B
Silver78 Silver78 skrev:
Om man tar in rörmokaren för en skruvkoppling till en blandare så är man ganska medioker i sitt yrkeskunnande. Men om det är en fast koppling så kanske denne behövt att ta ut en röris. Men det är svårt att ta ställning till om det är saltat eller inte då du inte har bifogat några specs. Om det enbart står 14 timmar för enbart hans/hennes jobb så är det i överkant såvida det inte är lång resväg, krångligt utöver det vanliga etc. Men börja med att fråga snickaren så att inga missförstånd om varför uppstår.
Silver78 Silver78 skrev:
Om man tar in rörmokaren för en skruvkoppling till en blandare så är man ganska medioker i sitt yrkeskunnande. Men om det är en fast koppling så kanske han behövt att ta ut en röris. Men det är svårt att ta ställning till om det är saltat eller inte då du inte har bifogat några specs. Om det enbart står 14 timmar för enbart hans jobb så är det i överkant såvida det inte är lång resväg, krångligt utöver det vanliga etc.
Det ingår inte i snickarens yrkeskunnande att flytta blandare mellan hoar.
 
  • Gilla
Mörokarn och 6 till
  • Laddar…
Det är ju så svårt.
 
  • Haha
  • Gilla
Mr.Hammer och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.