När man hur en container med avgift per ton vägs containern vid hämtning (lastväxlare) eller sker det senare, tex på depån?
 
På depån. Billigast är att ta rangsells fast pris. Max vikt är 6 ton för 10m3 eller 12 för 20m3 om jag inte misstar mig
 
Du menar en container som du slänger tex skräp i?
Det är nog olika, här vägs bil & släp när den kör in samt ut från området, sedan betalar man för mellanskillnaden.
 
Den kostar 9200 kr. Stora alltså. Tror inte jag har så många ton.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Du menar en container som du slänger tex skräp i?
Det är nog olika, här vägs bil & släp när den kör in samt ut från området, sedan betalar man för mellanskillnaden.
Ja kollar på olika lösningar för att bli av med byggavfall, gamla fönster, träfasader, blandade sopsäckar med byggskräp mm.

svårt att uppskatta vilken lösning som blir bäst.

förra året tog jag ragnsells fastpris på en 30m3 lastväxlare. Kostade då 7400 men har i år gått upp till 9200 kr.

Egebtligen borde jag väl åka med det själv…..
 
Men vafan! Undrar hur man motiverar den skillnaden? Man får ju bättre betalt för materialet idag mot tidigare. Okker!
 
Läser i sorteringsanvisningarna för blandcontainer att elavfall inte får slängas. På vissa står det att kablar inte får slängas. Kan det verkligen innebära att FK-kabel inte får slängas?
 
Självklart inte. En kabel är inte elsoppor. Så fall får man inte heller kasta kopparmynt och en badbollar i containern.
 
Tänkte jag också men ville ändå fråga
 
  • Skärmdump av ett e-postmeddelande där någon frågar om kablar får slängas i en container för återvinning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Då tar du någon annan firma som kan tänka sig ta emot lite koppar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.